Tormentor Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Hej! Jag kör pro tools 6.4 Pc. Jag har just uppdaterat min pod xt med metal pack (som jag rek. varmt!) och drivrutiner till inspelning via USB. Min fråga lyder: Går det att spela in via USB i pro tools med tanke på att man måste byta drivrutiner till pod Xts egna eller är det vanlig tele som gäller fortfarande? (Det går ju i cubase) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ostkaka Posted January 13, 2005 Share Posted January 13, 2005 Förmodar att din POD då fungerar som ett ljudkort och pro tools stödjer ju bara sina ljudkort....så tyvärr det blir nog 2 st tele. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormentor Posted January 13, 2005 Author Share Posted January 13, 2005 Jo. Pratat med kollegor som är pro och det verkar inte vara någon större skillnad ljudkvalitémässigt. Dock vore det enklare att fixa/editera till en ren signal med magiska Q med transienterna i en ren signal jämfört med den korv av wav. som blir av en distad signal. Går det att spela in via tex guitar rig och sedan koppla ut signalen via Podden precis som Fredman gör med riktig låda? Har inte superkoll på podden trummis som man är 😄 Uppdateringen med bl.a metal pack va riktigt riktigt bra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts