Jump to content
Annons

Behöver gå tillbaka till en gamal version av UAD


pereds

Recommended Posts

Hej

Jag har installerat den senaste versionen av UAD:s mjukvara 5.5. Jag har fått stora problem efter installationen. Vet någon hur jag kan gå tillbaka till den gamla versionen. Jag hittar den den gamla versionen men fattar inte hur jag får tillbaka auktorisationen.

Mvh

Per

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

ja, sen kan du ju gå till UA´s hemsida och hämta koderna till dina pluggar om du har fler än som följde med kortet om det skulle behövas.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja, sen kan du ju gå till UA´s hemsida och hämta koderna till dina pluggar om du har fler än som följde med kortet om det skulle behövas.

Du har varken gjort det eller har en aning om hur man gör det här eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för problem du har fått med senaste uppdatering?

När jag öppnar ett projekt där jag laddat mer än en av samma UAD-plugg så får jag ett meddelande som säger "Sorry, one or more Powered Plugins have been disabled"... den klagar på buffer size missmatch... err=30.

Allt fungerade perfekt med version 4.7 ...

Om någon kan hjälpa blir jag glad?

Mvh

Per

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har varken gjort det eller har en aning om hur man gör det här eller hur?

jag har uppdaterat mitt uad kort flera gånger, tro dock inte jag hunnit ta hem den senaste.

på min sida på UA har jag flera gånger hämtat "authorize" filer till de pluggar jag har när jag installerat om datorn bla.

vad jag förstår av din fråga så vill du ta bort den senaste uppdaterade versionen och använda den du hade innan som du har kvar på hårddisken.

om du går in i kontrollpanelen och väljer lägg till ta bort program, och sedan av installerar UAD så borde du ju sedan kunna installera den gamla versionen igen.

och sedan ta hem de Authorize filer till de pluggar du har från din sida på universal audio.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har uppdaterat mitt uad kort flera gånger, tro dock inte jag hunnit ta hem den senaste.

på min sida på UA har jag flera gånger hämtat "authorize" filer till de pluggar jag har när jag installerat om datorn bla.

vad jag förstår av din fråga så vill du ta bort den senaste uppdaterade versionen och använda den du hade innan som du har kvar på hårddisken.

om du går in i kontrollpanelen och väljer lägg till ta bort program, och sedan av installerar UAD så borde du ju sedan kunna installera den gamla versionen igen.

och sedan ta hem de Authorize filer till de pluggar du har från din sida på universal audio.

Många tack...

Per

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack igen sixties

Jag gjorde som du sa och allt funkar nu skitbra med 4.7 versionen igen...

Tack mietek du hade rätt... jag behövde inte någon auktorisation... det låg redan färdigt i datorn dvs. det togs inte bort när jag raderade den sopiga 5.5 versionen.

Tack DiHard... Gissa om jag blev arg när standardsvaret från UA kom... De där jävla support nissarna kan lika gärna stänga butiken...

Här fick jag hjälp... kul att ni svarar så snabbt...UA tog tre dagar på sig... ni är bäst

Per

Redigerat av pereds
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Har väntat i sedan i måndags på svar... UA har tydligen mycket att göra... och jag har ledsnat på dem...

Det är så att allt som oftast tar det ett par dar att få svar. Oavsett vilka det än är. Vad var det för standardsvar som du fick då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är så att allt som oftast tar det ett par dar att få svar. Oavsett vilka det än är. Vad var det för standardsvar som du fick då?

Byt kortplats... öka internminne... installera om versionen... blås hela datorn och ominstallera operativsystem...

Inget av detta var aktuellt då burken har fungerat felfritt i 1,5 år och jag har väl tilltagen konfiguration (4 gig RAM mm).

De har inte svarat på mitt reply ännu...

Det blir inte en enda dollar till dem något mer... har helt tröttnat på mjukvarustrul... numer så satsar jag bara på hårdvara...

Vi får se om jag vågar posta mitt sista brev till UA... det var inte snällt det lovar jag... 🥰

Ha det bäst... 😄

Per

Redigerat av pereds
Link to comment
Dela på andra sajter

I UAD1 fick man ju detta när man hade för många instanser igång, men fick även samma problem nyligen i

bootcamp och då var det p.g.a att asiodrivarn hade ändrats till det inbyggda skitkortet.

Fick även den nyligen p.g.a nåt krångel med authorizationen och då av/ominstallerade jag mjukvaran uppdaterade firmwaren

och sist laddade ner en ny auth och det gick bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
I UAD1 fick man ju detta när man hade för många instanser igång, men fick även samma problem nyligen i

bootcamp och då var det p.g.a att asiodrivarn hade ändrats till det inbyggda skitkortet.

Fick även den nyligen p.g.a nåt krångel med authorizationen och då av/ominstallerade jag mjukvaran uppdaterade firmwaren

och sist laddade ner en ny auth och det gick bra.

Orkar inte med sånt här mjukvarustrul så nu har jag rensat bort det mesta av mjukvarupluggarna i datorn. De låter ju skit ändå.

Jag är en analog kille!

Jag känner mig renad!

Universal Audio svarade till slut. De medgav buggfel i versionen. Det tog 3 veckor innan jag fick svar på mitt sista mail.

Ha ett gott nytt analogt år!

Per

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...