JJMusik Postat 18 november 2009 Postat 18 november 2009 Tjo, Sitter med Cubase 5 på en mac och 3 st Behringer BCF2000 framför mig. Har lagt till 3 stycken "Mackie controls" och assignat portarna. Enheterna fungerar finfint MEN, de assignas ju till samma kanal... alltså första regeln på alla 3 enheterna styr kanal 1 i mitt DAW. Ja, ni fattar - jag vill ju att första regeln på enhet 2 ska styra kanal 9 i cubase osv... Vet att Logic känner av olika enheter så som jag efterfrågar men går det inte i Cubase?
desvaenger Postat 18 november 2009 Postat 18 november 2009 Tjo, Sitter med Cubase 5 på en mac och 3 st Behringer BCF2000 framför mig. Har lagt till 3 stycken "Mackie controls" och assignat portarna. Enheterna fungerar finfint MEN, de assignas ju till samma kanal... alltså första regeln på alla 3 enheterna styr kanal 1 i mitt DAW. Ja, ni fattar - jag vill ju att första regeln på enhet 2 ska styra kanal 9 i cubase osv... Vet att Logic känner av olika enheter så som jag efterfrågar men går det inte i Cubase? Löser det inte sig om du skickar på olika midi-kanaler?
the_avatar Postat 18 november 2009 Postat 18 november 2009 Finns ju lite filer att ladda ner till kontrollerna. Sen kan man ju stega på kontrollen vilka 8 den ska styra kanske går att klicka olika på de 3 Själv har jag bara 1st
JJMusik Postat 8 september 2010 Trådstartare Postat 8 september 2010 Bumpar gammal tråd. Någon som använt 2 eller fler BCF2000 till cubase? Hur går man tillväga för att enheterna ska styra rätt kanaler i cubase och inte hela tiden styra regel 1-8?
pme (oregistrerad) Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 Bumpar gammal tråd. Någon som använt 2 eller fler BCF2000 till cubase? Hur går man tillväga för att enheterna ska styra rätt kanaler i cubase och inte hela tiden styra regel 1-8? Det ska gå att sätt id på enheter när de startar. Sedan tror jag man ska ha midi-kablar mellan enheterna så att bara en sitter med usb.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.