Bluemoon Postat 16 november 2009 Postat 16 november 2009 Som rubriken beskriver så uppstår dessa pikar på min systers stationära dator var 30 sek. I övrigt är det jämn och rak kurva (grön) under 500 us. Hade tänkt att prova min Lynx Aurora grundligt under en heldag på hennes dator istället, då min laptop ger allt för många peakar hejvilt. Vill bli kvitt peakarna först. Men vad kan det vara? Vi har provat i princip allt. Nån som kan säga nått på rak arm? Tack på förhand
Gilbert Postat 16 november 2009 Postat 16 november 2009 Det kan vara en himla massa olika saker men här kommer en sökning som borde resultera i ett antal relevanta trådar: https://www.studio.se/index.php?act=Searc...nhetshanteraren
Bluemoon Postat 17 november 2009 Trådstartare Postat 17 november 2009 Borde det inte finnas någonting man kan ladda hem som man ser på vad det är som arbetar i datorn just när dessa staplar dyker upp?
Daniel Postat 17 november 2009 Postat 17 november 2009 Stäng ner Alla program du kan, starta enhetshanteraren och stäng av alla funktioner du kan där. Starta sedan DPC latency checker, och starta en funktion i taget och se hur det påverkar. Då får du reda på vad det är som stör. Det vanligaste är att det har med firewire, nätverk eller trådlöst nätverk att göra.
henk2055 Postat 17 november 2009 Postat 17 november 2009 Men vad kan det vara? Vi har provat i princip allt. Nån som kan säga nått på rak arm? Blir svårt å hjälpa er med så knapphändig information. Vad exakt är det ni har provat? Vad är det för dator? Vad sitter för hårdvara i den?
hegobald Postat 17 november 2009 Postat 17 november 2009 (redigerat) Tryck "Ctrl+Alt+Delete" Då får du upp aktivitets hanteraren.. Kolla vad processorn rusar till var 30e sekund (klicka på menyraden CPU för att ha den prioriterad/överst) .. Skulle tro att det har nåt med trådlöst nätverkskort att göra.. (Eller kanske nåt antivirusprogam??? ) 🙂 Redigerat 17 november 2009 av hegobald
maart (oregistrerad) Postat 17 november 2009 Postat 17 november 2009 jag hade liknande problem på min laptop och det som gjorde största förbättringen var att uppdatera bios.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.