Sternendiener Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 Jag har Audacity och MIDI- spelare men har ingen aning om hur de ska användas, eller vilken tillutrustning man behöver, mikrofoner, kontaker osv. Jag förstår inte ens terminologin och finner aldrig svaren på mina frågor på hjälpsidor. Jag vill helt enkelt helst spela in elgitarr på en eller flera kanaler och publicera det. Jag har ett rörelsehinder men förbereder mig på att eventuellt kunna spela igen.
Sternendiener Postat 8 augusti 2011 Trådstartare Postat 8 augusti 2011 Irriterande. Det är självklart enkelt att säga som det är.
Uozon Postat 8 augusti 2011 Postat 8 augusti 2011 För att kunna spela in en elgitarr behöver man kunna koppla in den i ett ljudkort. Har du ett ljudkort som har rätt och tillräckligt många ingångar så kla du koppla in den där med lämplig kabel. Ett annat sätt är att mika upp förstärkaren med en mikrofon som du har kopplad till datorn. 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.