Jump to content
Annons

digi 003


axion

Recommended Posts

Tja. Jag blir inte riktigt klok på hur många kanaler en digi 003 rack har egentligen

Tänker på den mindre versionen.

Där finns ju 4 analoga inputs. Sen 4 mic ingångar.

Men vad är dem 4 analoga ingångarna vid mic ingångarna?

Hur många separata spår går det att få med en digi 003 rack

MVH Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maart (oregistrerad)

nej, 8 analoga ingångar varav 4 med mikrofonförstärkare. Den som heter 003+ har 8 mikrofonförstärkare.

Totalt kan du spela in 18 separata kanaler: 8 analoga, 8 adat och 2 S/PDif.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja. Jag blir inte riktigt klok på hur många kanaler en digi 003 rack har egentligen

Tänker på den mindre versionen.

Där finns ju 4 analoga inputs. Sen 4 mic ingångar.

Men vad är dem 4 analoga ingångarna vid mic ingångarna?

Hur många separata spår går det att få med en digi 003 rack

MVH Erik

Som mest kan du lira in 18 kanaler i ProTools LE, och det är även max antal kanaler in som funkar med digi 003...

Alltså du har 8 kanaler in analogt i digi 003:an, som du kan köra parallellt med 8 adat-kanaler + S/PDIF i stereo, alltså med hjälp av extra preamps kan du totalt få 18 kanaler in. Utan extra joximox har du alltså 8 kanaler.. (varav fyra har mic-preamp)

läs mer på digidesigns hemsida om Digi 003

EDIT: oj maart hann före... jaja, jag hade ju en fin länk i mitt inlägg också : 🙂

Redigerat av Limpan
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Såg att ingen direkt svarat på va de 4 ingångarna vid mickingångarna är. Det är DI-ingångar 🙂

12 kanaler är inga problem med digi003r som du sa du behövde. Enklaste sättet är att köpa en pre amp med ADAT så har du 8 kanaler till där direkt vilket tillsammans med de fyra som ingår blir 12 😄 Om du inte behöver dessa extra kanaler direkt utan kan lösa det med 4 pre amps och 4 line tillsvidare så kan du köpa på dig en pre amp vid senare tillfälle.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Tack så mycket!

Av nyfikenhet: Har du köpt någon av dessa nu och vilken blev det isf?

jag köpte en Presonus Digimax FS men för typ 2 veckor sen sålde jag den, efter att ha haft den i nästan 2 år. Det var inte för att den var dålig som jag sålde den utan jag behövde pengarna för andra investeringar och har inte längre behov av så många kanaler. Rent funktionellt är den lysande: direktutgångar och inserts på varje kanal, dac-utgångar, word clock i/o och stöd för hög samplerate om man tycker sig se nån vinst i det. Preamparna var inte de bästa på marknaden men dom gjorde ett helt ok jobb och för sitt pris tycker jag dom var riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag köpte en Presonus Digimax FS men för typ 2 veckor sen sålde jag den, efter att ha haft den i nästan 2 år. Det var inte för att den var dålig som jag sålde den utan jag behövde pengarna för andra investeringar och har inte längre behov av så många kanaler. Rent funktionellt är den lysande: direktutgångar och inserts på varje kanal, dac-utgångar, word clock i/o och stöd för hög samplerate om man tycker sig se nån vinst i det. Preamparna var inte de bästa på marknaden men dom gjorde ett helt ok jobb och för sitt pris tycker jag dom var riktigt bra.

Okej, tack. Ytlig som jag är så tycker jag att Presonus grejer ser lite plastiga ut?

Visst ska det stå "ADAT ut" för att det ska funka med 002/003?

"ADAT lightpipe" funkar till exempel inte, eller?

Den här har jag nämligen läst bra grejer om annars:

http://www.mackie.com/products/800r/index.html

(den är utgången men går att hitta beg)

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Okej, tack. Ytlig som jag är så tycker jag att Presonus grejer ser lite plastiga ut?

Visst ska det stå "ADAT ut" för att det ska funka med 002/003?

"ADAT lightpipe" funkar till exempel inte, eller?

Den här har jag nämligen läst bra grejer om annars:

http://www.mackie.com/products/800r/index.html

(den är utgången men går att hitta beg)

Vad jag vet är Adat och ADAT lightpipe samma sak i det här sammanhanget (adat var väl en sorts 8-kanals digitalbandspelare från början). Lightpipe ska som sagt funka, och det ska som du säger, vara en utgång för att det ska ta in signalen i en 002/003.

Kanske att Presonus är lite plastiga. Inget jag tänkt på speciellt, och jag hade heller inga problem med 'byggkvalitén' eller vad man ska säga på min burk. Det är ju som sagt två år sen jag köpte den, och då passade mina behov till ett rimligt pris. Nu kan det mycket väl finnas bättre burkar som fyller dina behov bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...