Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HallÄ.

Hittade en 32 bit till 64 bit converter för dina vst:s som verkligen funkar. Priset Ă€r 15 €, sĂ„ inget att gnĂ€lla pĂ„. Dock fĂ„r man rĂ€kna med lite högre CPU belastning. Helt suverĂ€nt att ha i dessa tider med 64 bit OS!

jBridge

Ha de

// Klas

Annons
Postat

Har bara hört bra grejer om det. Kommer köpa det nÀr jag uppgraderar till Cubase 5 sÄ jag kan köra bla Colossus som anvÀnder Kompakt som bara har stöd för 32 bit.

Postat (redigerat)

Följer med gratis till Sonar 8.5 och Àr implenterat dÀr. Jag provade det för ca 2 mÄnader sedan, och var inte speciellt nöjd, vÀldigt buggigt och ostabilt, detta lÀr lösas med tiden dock...

NĂ„got annat som man bör tĂ€nka pĂ„ Ă€r att latencyn fördubblas om man kör denna typ av adapters... SĂ„vida du inte kör Jbridge i performance mode, men dĂ„ ÄTER den dubbelt sĂ„ mycket cpu Ă€n vanligt ocksĂ„...

detta kan funkar inte bra pÄ mer cpu krÀvande pluggar...

Redigerat av Ekstasis
Postat
Följer med gratis till Sonar 8.5 och Àr implenterat dÀr. Jag provade det för ca 2 mÄnader sedan, och var inte speciellt nöjd, vÀldigt buggigt och ostabilt, detta lÀr lösas med tiden dock...

NĂ„got annat som man bör tĂ€nka pĂ„ Ă€r att latencyn fördubblas om man kör denna typ av adapters... SĂ„vida du inte kör Jbridge i performance mode, men dĂ„ ÄTER den dubbelt sĂ„ mycket cpu Ă€n vanligt ocksĂ„...

detta kan funkar inte bra pÄ mer cpu krÀvande pluggar...

Höll det pÄ att krascha och grejer? Senaste versionen (v1.14) som slÀpptes i oktober:

- IPC performance tweaks.

- auxhost priority can now be set in the individual plugin configuration file – from 1(lowest) to 7(highest).

- Fixed crash on load ( in Windows Vista/7 systems ) with several plugins such as Altiverb 6 , Waves, Play and Melodyne.

- Added new option to the integrated GUI mode settings: force whole GUI refresh (available per plugin only).

- Other minor fixes / changes.

Postat
Höll det pÄ att krascha och grejer? Senaste versionen (v1.14) som slÀpptes i oktober:

- IPC performance tweaks.

- auxhost priority can now be set in the individual plugin configuration file – from 1(lowest) to 7(highest).

- Fixed crash on load ( in Windows Vista/7 systems ) with several plugins such as Altiverb 6 , Waves, Play and Melodyne.

- Added new option to the integrated GUI mode settings: force whole GUI refresh (available per plugin only).

- Other minor fixes / changes.

Grejjen med Jbridge Àr, att det kan funka hur bra som helst med vissa pluggar, men buggigt med andra pluggar.

Man fÄr helt enkelt prova sig fram. Jag skulle nog vÀnta och lÄta det mogna lite... om t.e.x ett Är lÀr det funka bra mycket bÀttre.. för

dom flesta pluggarna...

AngÄnde latency, sÄ behöver du ett bra ljudkort som ger headroom, dÄ kan du komma under 5-6 ms kanske.

SÄvida du inte kör Performance mode dÄ, dÄ pÄverkar in jbridge latencyn...men CPUn...

Att waves funkar nu Àr ju riktigt bra... Àven Altiverb..

Postat

HallÄ,

Har nu anvĂ€ntt jBridge ett litet tag och insett att den har sina brister.😉😏

JBridge har svÄrt att brygga vissa typer av vsti:s dÀr samplingar Àr inbakade i sjÀlva ddl-filen. Sen verkar den ha svÄrt att funka med vissa typer av auktoriseringar, tÀnker dÄ frÀmst pÄ typen med responce-kod.

Tycker ÀndÄ att den Àr vÀrd sitt pris dÄ den gör det möjligt att köra de flesta av sina favorit vsti i 64 bit modellen av Cubase.

NÄgon som sitter pÄ erfarenhet av jBridge?

// Klas

Postat

NÀr man kör med Cubase i 64-bitsversion, sÄ innehÄller det redan en sÄdan brygga, sÄ man ska inte behöva nÄgon tredjeparts-variant - men det Àr förstÄs bÀst att uppgradera alla sina pluggar ocksÄ, sÄ att allting Àr 64-bit kompatibelt... Man ska dÀremot inte rÀkna med att köra med bryggan permanent, eftersom det förstÄs belastar datorn nÀr det kontinuerligt ska omvandlas mellan 32-bit och 64-bit miljö hela tiden.

SÄ hÀr skriver Steinberg om det (bland annat...):

The VST Bridge is meant as a transitional aid. It offers the possibility to switch from a PowerPC-based Apple Macintosh computer to an Intel-based model, respectively to switch from a 32-bit PC Windows system to a pure 64-bit environment. Your Cubase/Nuendo projects can be opened without missing plug-ins (if installed) on your new system to the greatest possible extent.

Please keep in mind that all 32-bit plug-ins used via the VST Bridge still have to share a maximum of 4 GB RAM - the 32-bit limit remains regardless of the overall installed and available system memory.

Nevertheless, plug-ins used through the VST Bridge should be replaced as soon as possible. As an alternative you could create audio exports of affected tracks.

Postat
NÀr man kör med Cubase i 64-bitsversion, sÄ innehÄller det redan en sÄdan brygga, sÄ man ska inte behöva nÄgon tredjeparts-variant - men det Àr förstÄs bÀst att uppgradera alla sina pluggar ocksÄ, sÄ att allting Àr 64-bit kompatibelt... Man ska dÀremot inte rÀkna med att köra med bryggan permanent, eftersom det förstÄs belastar datorn nÀr det kontinuerligt ska omvandlas mellan 32-bit och 64-bit miljö hela tiden.

Cubase kör BitBridge tror jag..precis som Cakewalk... Bitbridge Àr vÀldigt gammal och har mÄnga brister...

Postat

HallÄ,

Jaha, sĂ„ Cubase har alltsĂ„ en egen VST bridge integrerat. Innan jag installerade jBridge sĂ„ fick jag upp en del felmedelanden om att VST bridge crashat. Förstod aldrig vad det handlade om 😳

Nu nÀr jag kÀnner till vad VST bridge handlar om sÄ upplever jag jBridge som sÀkrare pÄ att konvertera 32->64 bit utan "spökerier".

// Klas

Postat
HallÄ,

Jaha, sĂ„ Cubase har alltsĂ„ en egen VST bridge integrerat. Innan jag installerade jBridge sĂ„ fick jag upp en del felmedelanden om att VST bridge crashat. Förstod aldrig vad det handlade om 🙂

Nu nÀr jag kÀnner till vad VST bridge handlar om sÄ upplever jag jBridge som sÀkrare pÄ att konvertera 32->64 bit utan "spökerier".

// Klas

Det Àr tydligen sÄ, att de pluggar som behöver köras med VST bridge, Àr markerade med ett par snedstreck före pluggens namn, sÄ att man ska kÀnna igen vilka som Àr de vÀrsta "bovarna".

Om det funkar sĂ„ dĂ„ligt som du beskriver - och att det dessutom Ă€r nĂ„gon gammal version, som Ekstasis nĂ€mnde, sĂ„ Ă€r det kanske Ă€ndĂ„ sĂ€krare att köra med en tredjeparts-bridge i vĂ€ntan pĂ„ att alla pluggar har uppdaterats till 64-bit... 😳

Postat

Steinberg forum Àr fullt med inlÀgg om hur kasst bitbridge Àr, typ 30% av alla pluggar fugnerar. Inte ens steinbergs gamla Wizoo pluggar fungerar (typ Hypersonic mfl). Jbridge fungerar med typ 90% av allt enligt de tester som gjorts. Cakewalk ligger pÄ ca 70%.

Steiny har lovat uppgradering, men det verkar dröja som vanligt. De hÀnvisar i stort sett till att de inte garanterar nÄgot och att de rekommenderar alla tillverkare att utveckla 64-bitars versioner istÀllet. DÀremot fungerar cubase 5 32-bit i windows 7 65-bit os sÄ det Àr ju en temporÀr lösning.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.