Magnetic Postat 31 oktober 2009 Postat 31 oktober 2009 HallĂ„. Hittade en 32 bit till 64 bit converter för dina vst:s som verkligen funkar. Priset Ă€r 15 âŹ, sĂ„ inget att gnĂ€lla pĂ„. Dock fĂ„r man rĂ€kna med lite högre CPU belastning. Helt suverĂ€nt att ha i dessa tider med 64 bit OS! jBridge Ha de // Klas
Rabieshund Postat 31 oktober 2009 Postat 31 oktober 2009 Har bara hört bra grejer om det. Kommer köpa det nÀr jag uppgraderar till Cubase 5 sÄ jag kan köra bla Colossus som anvÀnder Kompakt som bara har stöd för 32 bit.
Ekstasis Postat 31 oktober 2009 Postat 31 oktober 2009 (redigerat) Följer med gratis till Sonar 8.5 och Ă€r implenterat dĂ€r. Jag provade det för ca 2 mĂ„nader sedan, och var inte speciellt nöjd, vĂ€ldigt buggigt och ostabilt, detta lĂ€r lösas med tiden dock... NĂ„got annat som man bör tĂ€nka pĂ„ Ă€r att latencyn fördubblas om man kör denna typ av adapters... SĂ„vida du inte kör Jbridge i performance mode, men dĂ„ ĂTER den dubbelt sĂ„ mycket cpu Ă€n vanligt ocksĂ„... detta kan funkar inte bra pĂ„ mer cpu krĂ€vande pluggar... Redigerat 31 oktober 2009 av Ekstasis
Rabieshund Postat 31 oktober 2009 Postat 31 oktober 2009 Följer med gratis till Sonar 8.5 och Ă€r implenterat dĂ€r. Jag provade det för ca 2 mĂ„nader sedan, och var inte speciellt nöjd, vĂ€ldigt buggigt och ostabilt, detta lĂ€r lösas med tiden dock... NĂ„got annat som man bör tĂ€nka pĂ„ Ă€r att latencyn fördubblas om man kör denna typ av adapters... SĂ„vida du inte kör Jbridge i performance mode, men dĂ„ ĂTER den dubbelt sĂ„ mycket cpu Ă€n vanligt ocksĂ„... detta kan funkar inte bra pĂ„ mer cpu krĂ€vande pluggar... Höll det pĂ„ att krascha och grejer? Senaste versionen (v1.14) som slĂ€pptes i oktober: - IPC performance tweaks. - auxhost priority can now be set in the individual plugin configuration file â from 1(lowest) to 7(highest). - Fixed crash on load ( in Windows Vista/7 systems ) with several plugins such as Altiverb 6 , Waves, Play and Melodyne. - Added new option to the integrated GUI mode settings: force whole GUI refresh (available per plugin only). - Other minor fixes / changes.
Ekstasis Postat 31 oktober 2009 Postat 31 oktober 2009 Höll det pĂ„ att krascha och grejer? Senaste versionen (v1.14) som slĂ€pptes i oktober: - IPC performance tweaks. - auxhost priority can now be set in the individual plugin configuration file â from 1(lowest) to 7(highest). - Fixed crash on load ( in Windows Vista/7 systems ) with several plugins such as Altiverb 6 , Waves, Play and Melodyne. - Added new option to the integrated GUI mode settings: force whole GUI refresh (available per plugin only). - Other minor fixes / changes. Grejjen med Jbridge Ă€r, att det kan funka hur bra som helst med vissa pluggar, men buggigt med andra pluggar. Man fĂ„r helt enkelt prova sig fram. Jag skulle nog vĂ€nta och lĂ„ta det mogna lite... om t.e.x ett Ă„r lĂ€r det funka bra mycket bĂ€ttre.. för dom flesta pluggarna... AngĂ„nde latency, sĂ„ behöver du ett bra ljudkort som ger headroom, dĂ„ kan du komma under 5-6 ms kanske. SĂ„vida du inte kör Performance mode dĂ„, dĂ„ pĂ„verkar in jbridge latencyn...men CPUn... Att waves funkar nu Ă€r ju riktigt bra... Ă€ven Altiverb..
Magnetic Postat 5 november 2009 TrĂ„dstartare Postat 5 november 2009 HallĂ„, Har nu anvĂ€ntt jBridge ett litet tag och insett att den har sina brister.đđ JBridge har svĂ„rt att brygga vissa typer av vsti:s dĂ€r samplingar Ă€r inbakade i sjĂ€lva ddl-filen. Sen verkar den ha svĂ„rt att funka med vissa typer av auktoriseringar, tĂ€nker dĂ„ frĂ€mst pĂ„ typen med responce-kod. Tycker Ă€ndĂ„ att den Ă€r vĂ€rd sitt pris dĂ„ den gör det möjligt att köra de flesta av sina favorit vsti i 64 bit modellen av Cubase. NĂ„gon som sitter pĂ„ erfarenhet av jBridge? // Klas
Claes Holmerup Postat 5 november 2009 Postat 5 november 2009 NÀr man kör med Cubase i 64-bitsversion, sÄ innehÄller det redan en sÄdan brygga, sÄ man ska inte behöva nÄgon tredjeparts-variant - men det Àr förstÄs bÀst att uppgradera alla sina pluggar ocksÄ, sÄ att allting Àr 64-bit kompatibelt... Man ska dÀremot inte rÀkna med att köra med bryggan permanent, eftersom det förstÄs belastar datorn nÀr det kontinuerligt ska omvandlas mellan 32-bit och 64-bit miljö hela tiden. SÄ hÀr skriver Steinberg om det (bland annat...): The VST Bridge is meant as a transitional aid. It offers the possibility to switch from a PowerPC-based Apple Macintosh computer to an Intel-based model, respectively to switch from a 32-bit PC Windows system to a pure 64-bit environment. Your Cubase/Nuendo projects can be opened without missing plug-ins (if installed) on your new system to the greatest possible extent. Please keep in mind that all 32-bit plug-ins used via the VST Bridge still have to share a maximum of 4 GB RAM - the 32-bit limit remains regardless of the overall installed and available system memory. Nevertheless, plug-ins used through the VST Bridge should be replaced as soon as possible. As an alternative you could create audio exports of affected tracks.
Ekstasis Postat 5 november 2009 Postat 5 november 2009 NÀr man kör med Cubase i 64-bitsversion, sÄ innehÄller det redan en sÄdan brygga, sÄ man ska inte behöva nÄgon tredjeparts-variant - men det Àr förstÄs bÀst att uppgradera alla sina pluggar ocksÄ, sÄ att allting Àr 64-bit kompatibelt... Man ska dÀremot inte rÀkna med att köra med bryggan permanent, eftersom det förstÄs belastar datorn nÀr det kontinuerligt ska omvandlas mellan 32-bit och 64-bit miljö hela tiden. SÄ hÀr skriver Steinberg om det (bland annat...): Cubase kör BitBridge tror jag..precis som Cakewalk... Bitbridge Àr vÀldigt gammal och har mÄnga brister...
Magnetic Postat 5 november 2009 TrĂ„dstartare Postat 5 november 2009 NĂ€r man kör med Cubase i 64-bitsversion, sĂ„ innehĂ„ller det redan en sĂ„dan brygga, sĂ„ man ska inte behöva nĂ„gon tredjeparts-variant - men det Ă€r förstĂ„s bĂ€st att uppgradera alla sina pluggar ocksĂ„, sĂ„ att allting Ă€r 64-bit kompatibelt... Man ska dĂ€remot inte rĂ€kna med att köra med bryggan permanent, eftersom det förstĂ„s belastar datorn nĂ€r det kontinuerligt ska omvandlas mellan 32-bit och 64-bit miljö hela tiden. SĂ„ hĂ€r skriver Steinberg om det (bland annat...): HallĂ„, Jaha, sĂ„ Cubase har alltsĂ„ en egen VST bridge integrerat. Innan jag installerade jBridge sĂ„ fick jag upp en del felmedelanden om att VST bridge crashat. Förstod aldrig vad det handlade om đł Nu nĂ€r jag kĂ€nner till vad VST bridge handlar om sĂ„ upplever jag jBridge som sĂ€krare pĂ„ att konvertera 32->64 bit utan "spökerier". // Klas
Claes Holmerup Postat 5 november 2009 Postat 5 november 2009 HallĂ„, Jaha, sĂ„ Cubase har alltsĂ„ en egen VST bridge integrerat. Innan jag installerade jBridge sĂ„ fick jag upp en del felmedelanden om att VST bridge crashat. Förstod aldrig vad det handlade om đ Nu nĂ€r jag kĂ€nner till vad VST bridge handlar om sĂ„ upplever jag jBridge som sĂ€krare pĂ„ att konvertera 32->64 bit utan "spökerier". // Klas Det Ă€r tydligen sĂ„, att de pluggar som behöver köras med VST bridge, Ă€r markerade med ett par snedstreck före pluggens namn, sĂ„ att man ska kĂ€nna igen vilka som Ă€r de vĂ€rsta "bovarna". Om det funkar sĂ„ dĂ„ligt som du beskriver - och att det dessutom Ă€r nĂ„gon gammal version, som Ekstasis nĂ€mnde, sĂ„ Ă€r det kanske Ă€ndĂ„ sĂ€krare att köra med en tredjeparts-bridge i vĂ€ntan pĂ„ att alla pluggar har uppdaterats till 64-bit... đł
mixtur Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 NÀr man kör med Cubase i 64-bitsversion, sÄ innehÄller det redan en sÄdan brygga, sÄ man ska inte behöva nÄgon tredjeparts-variant - men det Àr förstÄs bÀst att uppgradera alla sina pluggar ocksÄ, sÄ att allting Àr 64-bit kompatibelt... Man ska dÀremot inte rÀkna med att köra med bryggan permanent, eftersom det förstÄs belastar datorn nÀr det kontinuerligt ska omvandlas mellan 32-bit och 64-bit miljö hela tiden. SÄ hÀr skriver Steinberg om det (bland annat...): Steinberg forum Àr fullt med inlÀgg om hur kasst bitbridge Àr, typ 30% av alla pluggar fugnerar. Inte ens steinbergs gamla Wizoo pluggar fungerar (typ Hypersonic mfl). Jbridge fungerar med typ 90% av allt enligt de tester som gjorts. Cakewalk ligger pÄ ca 70%. Steiny har lovat uppgradering, men det verkar dröja som vanligt. De hÀnvisar i stort sett till att de inte garanterar nÄgot och att de rekommenderar alla tillverkare att utveckla 64-bitars versioner istÀllet. DÀremot fungerar cubase 5 32-bit i windows 7 65-bit os sÄ det Àr ju en temporÀr lösning.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.