Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HJÄLP!!!

Jag har som tradition att göra en skiva till mina nära och kära varje jul. Hittills har jag kunnat köpa de skivor som jag behövt via de vanliga inköpställerna då det framförallt varit engelskspråkiga julsånger som jag haft med. Men förra året slog det mig att jag ville göra en skiva med svenska musiker och då med kopplingar till folkmusiken, vill helt enkelt slippa Carola mfl där engelska sånger sjungs på svenska eller man är så leds på sången att man stänger av. Vad jag upptäckte var att det inte var lätt att hitta skivorna. Ännu svårare på CD. Jo jag har några Jul i folkton, Triakel och några tilll men jag behöver många fler.

Nu behöver jag hjälp, känner någon av er till en skivbutik som säljer skivor med folkmusik, gärna på nätet. Samt om någon har bra förslag på julskivor som jag inte bör missa, om så var får jag tag på dom. Jag är intresserad av allt bara det är julsånger, folkmusik (traditionell ej syntar) och ducktiga musiker.

Snälla hjälp mig!

//Fredrik

Annons
Postat

Agnetha Fältskog har du väl redan och Egon Scherman!?

Dom är ju kommersiella iofs.

Postat
Ska du spela musiken själv eller kopiera skivor?

Tyvärr är min musikaliska talang inte större än att spela skivor, så jag får förlita mig till andras genialitet på detta område.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.