Jump to content
Annons

In-ear hörlurar


Filipoo95

Recommended Posts

Tjenare!

Jag letar in-ear hörlurar men har inte så mycket erfarenhet inom området så jag behöver endel hjälp med vilka hörlurar som är bra och inte.

Jag lyssnar mest på Rock/punk (t.ex.The Hives, Caesars, D-A-D, Red Hot Chili Peppers, Band Of Horses, Green Day, m.m.)

Letar efter ett par in-ear hörlurar som inte har för instänkt ljud och som inte har för mycket bas som dödar diskanten.( Inte för lite bas heller) 😄

Jag har letat runt i ett antal olika forum och varit runt i lite afärer men har ändå inte hittat några som verkar vara bra till ett vettigt pris. (Runt 500:- och neråt) Hoppas nu på att era erfarenheter skall hjälpa mig bättre än butikspersonalens kunskap. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jo du... med förbellået att dfet mycket handlar om personlig smak så... de här ska du köpa:

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?templa...eative%20EP-630

Det är Creatives EP-630. De lär tillverkas av Sennheiser och finns i Sennheiserversion men kostar då mycket mer, om det nu är sant. De är kanonbra och kostar ju bara 260.- på Teknikmagasinet. Extremt prisvärda. Nackdel: De måste riktas rätt i hörselgången, annars tappar du bas. Rätt placerade låter de kanon med det mesta jag har provat (både rock & synt och klassiskt). Inget överdrivet sound (som med Koss Porta Pro jr. tex) men ändå med rätt mycket power.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo du... med förbellået att dfet mycket handlar om personlig smak så... de här ska du köpa:

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?templa...eative%20EP-630

Det är Creatives EP-630. De lär tillverkas av Sennheiser och finns i Sennheiserversion men kostar då mycket mer, om det nu är sant. De är kanonbra och kostar ju bara 260.- på Teknikmagasinet. Extremt prisvärda. Nackdel: De måste riktas rätt i hörselgången, annars tappar du bas. Rätt placerade låter de kanon med det mesta jag har provat (både rock & synt och klassiskt). Inget överdrivet sound (som med Koss Porta Pro jr. tex) men ändå med rätt mycket power.

Tack så mycket för tipset!

Men vad menar du med: Inget överdrivet sound?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för tipset!

Men vad menar du med: Inget överdrivet sound?

Kossorna, tex har väldigt markrad, förstärkt bas för att det ska låta fräckt. Det gör de också men om man har ett par lurar eller högtalare som ändrar ljudet så mycket (färgar ljudet) som en del lurar gör, återger de inte musiken som den brukar låta hos de flesta. Skulle du mixa i kosslurar skulle du förmodligen ge musiken för lite bas och då låter det tunt och basfattigt i andras lurar. Trots att Kossorna (med huvudbygel) har för mycket bas, dödar de inte diskanten, vilket du ju är rädd för att basstarka lurar kan göra. Det gör de alltså inte men basen är ändå överdriven. Vill du ha ett mer naturligt ljud, väljer du hellre ett par andra.

Creative EP-630 är inte helt neutrala som deras billigare CX-100 är; de är rätt så bashäftiga (om man inte riktar dem fel i hörselgången, då försvinner basen) men ändå inte överdrivna.

Förresten är det kanske Creative som tillverkar Sennheisers lurar istället för tvärt om, vad vet jag, men lurarna med Sennheisermärket kostar mycket mer, ca 500 kronor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar D-Jays, testade dem för ganska länge sen men då var de för dyra så jag köpte ett par Sennheiser-lurar istället som är betydligt sämre. Det bästa med D-Jays i mina öron är att ljudet känns väldigt detaljerat, dessutom är basen "som den ska" och inte förstärkt för att lura folk att det låter fetare än vad det egentligen gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...