Jump to content
Annons

Jag hör mig själv när jag sjunger ?


D-O-Z

Recommended Posts

Annons
ok.. Alltso jag förstår inte riktigt vad du menar ..

Starta om datorn och peppra F10/F8/F12 och delete knappen. (Nu får du visa lite gitarrskills 🙂 )

då kommer du in i bios, leta runt där efter "Realtek"

eller soundcard och inaktivera det. Tryck sedan på esc-knappen och välja spara.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Starta om datorn och peppra F10/F8/F12 och delete knappen. (Nu får du visa lite gitarrskills 🙂 )

då kommer du in i bios, leta runt där efter "Realtek"

eller soundcard och inaktivera det. Tryck sedan på esc-knappen och välja spara.

Det lär inte stå Realtek.

Det lär stå On-board Audio

Link to comment
Dela på andra sajter

Skit i BIOS - det är överkurs.

Det räcker att gå in i Enhetshanteraren och avavktivera det inbyggda ljudkortet där.

Se också till att ha rätt drivrutiner (de senaste och helst inte beta-version) till ditt ljudkort.

Du ska aldrig behöva använda mjukvarumixern för det inbyggda ljudkortet om du har ett extermt ljudkort.

Ändra inställningarna i Presonus mjukvarumixer och testa dig fram.

Edith: Audacity är väl "inte ens" ett inspelningsprogram, utan mer ett masteringprogram eller åtminstone ett omvandlingsprogram för wav till mp3 m.m.

Om du köpte senaste numret av Studio (79 spänn), så fick du med ett inspelningsprogram som heter Samplitude 10SE från MagiX.

Förresten, hur fick du lame-filen att placera sig i Audacity?

Jag skulle ladda hem Audacity (för det är faktiskt ett bra program), men den kunde inte hitta lame-filen.

Laddade då ned lame-filen, men den hittades inte av Audacity då.

😄

färdigpizza är inte samma sak//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

På ditt Presonus kort kanske det finns en ratt som heter mixer?

Vrid den till playback.

Testar alla tips ni säger nu.

Kommer avaktivera Realtek och starta om datorn har vridit mixer till playback vi får se hur de går återkommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att det löste sig, "D-O-Z".

För övrigt kan jag inte låta bli att reta mig på hur vissa låtsas hjälpa, men istället för att anstränga sig och vara pedagogiska hellre medvetet slänger ur sig facktermer som går över huvudet på "D-O-Z", trots att denne tydligt påpekat att han eller hon är nybörjare. Förmodligen har vissa här behov av att göra sig lustig på andras bekostnad. Dålig stil!!

Redigerat av Göran Ewertsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Skit i BIOS - det är överkurs.

Det räcker att gå in i Enhetshanteraren och avavktivera det inbyggda ljudkortet där.

Se också till att ha rätt drivrutiner (de senaste och helst inte beta-version) till ditt ljudkort.

Du ska aldrig behöva använda mjukvarumixern för det inbyggda ljudkortet om du har ett extermt ljudkort.

Ändra inställningarna i Presonus mjukvarumixer och testa dig fram.

Edith: Audacity är väl "inte ens" ett inspelningsprogram, utan mer ett masteringprogram eller åtminstone ett omvandlingsprogram för wav till mp3 m.m.

Om du köpte senaste numret av Studio (79 spänn), så fick du med ett inspelningsprogram som heter Samplitude 10SE från MagiX.

Förresten, hur fick du lame-filen att placera sig i Audacity?

Jag skulle ladda hem Audacity (för det är faktiskt ett bra program), men den kunde inte hitta lame-filen.

Laddade då ned lame-filen, men den hittades inte av Audacity då.

🙂

färdigpizza är inte samma sak//:debatt

Såg att du har pc/xp då kan du köra Samplitude. Har testat lite, verkar helt ok. Köp senaste numret av Studio så får du programmet + en massa tips om att spela in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...