Jump to content
Annons

Går det att göra om en wave fil till mp3 i i Tunes ?


TripMan

Recommended Posts

Annons
Lägg till wav filen i biblioteket, höger klicka på filen i biblioteket och sen välj Skapa Version För MP3

Det funkar inte i min mac! Finns det varianter på högerklick? Eh.. jag menar jag har ju bara en knapp men det går om jag håller ner alt tror jag. Jag är INTE bra på mac.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antigen kan du :

Högerklicka som sagt och välja Create Mp3 version eller

Markera låten/låtarna , gå till Advanced menyn och välja Create Mp3 version.

Detta är på en Mac för övrigt.

Vart Mp3an ska hamna kan du välja i preferences/import settings.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antigen kan du :

Högerklicka som sagt och välja Create Mp3 version eller

Markera låten/låtarna , gå till Advanced menyn och välja Create Mp3 version.

Detta är på en Mac för övrigt.

Vart Mp3an ska hamna kan du välja i preferences/import settings.

Tyvärr, det ända som går att göra är att "gör till Wav fil" . Vilken version av iTunes har du? Jag har 8.2.1.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr, det ända som går att göra är att "gör till Wav fil" . Vilken version av iTunes har du? Jag har 8.2.1.

Det beror på vad man har för import-inställningar, för att ändra det gör följande:

iTunes ---> Inställningar --> Allmänt --> Importinställningar --> Importera med: Här ställer du in vilket format du ska importera till.

När detta är gjort kommer det under avancerat-menyn stå "gör till det format du valt".

Vad gäller högerklick, vad har du för mus? Om du har en Mighty Mouse (den mus som följer med nya Apple-datorer) så kan du ställa in den under Äppelmenyn --> Systeminställningar --> Tangentbord och mus. Detsamma gäller för att ställa in din styrplatta om du äger en bärbar Mac. Det var länge sen det inte gick att högerklicka på Macar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på vad man har för import-inställningar, för att ändra det gör följande:

iTunes ---> Inställningar --> Allmänt --> Importinställningar --> Importera med: Här ställer du in vilket format du ska importera till.

När detta är gjort kommer det under avancerat-menyn stå "gör till det format du valt".

Vad gäller högerklick, vad har du för mus? Om du har en Mighty Mouse (den mus som följer med nya Apple-datorer) så kan du ställa in den under Äppelmenyn --> Systeminställningar --> Tangentbord och mus. Detsamma gäller för att ställa in din styrplatta om du äger en bärbar Mac. Det var länge sen det inte gick att högerklicka på Macar.

HA!! YES! Tackar tackar, om du visste vad jag grubblat på det där. Jag älskar detta forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...