Jump to content
Annons

Bygga studio i husbil

Recommended Posts

Analogfreak (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag har fÄtt en alldeles lysande idé vad man kan göra.

SÄg en annons pÄ blocket dÀr dom sÀljer den den hÀr bussen för 65000:- plus moms.

2674076858.jpg

DÄ bygger man om den till husbil och reggar in den som personbil för att fÄ köra den pÄ behörighet B.

NĂ€r det Ă€r klart sĂ„ bygger man en studio i den. 🙂

Redigerat av Analogfreak
Annons
Postat

Personbil gÄr inte, du kommer alla gÄnger överskrida max vikten!

DieHard (oregistrerad)
Postat

Jepp det gÄr inte att fÄ en buss omreggad som husbil.

Postat (redigerat)

Nya regler frÄn Transposrtstyrelsen

B-behörighet som förvÀrvats före den 1

juli 1996 ger rÀtt att köra personbil med

en totalvikt över 3,5 ton om

behörigheten inte har varit Äterkallad

efter detta datum.

Jag har pratat med bÄde Transportstyrelsen och Bilprovningen om vad som gÀller.

Du fÄr köra den pÄ B-kort om den Àr registrerad för högst 7 passagerare plus föraren, dÀcken Àr godkÀnda för minst

120 km/h, det finns kök, sovplats och soffor sÄ man kan sitta bekvÀmt. Den ska se ut som en husbil.

Pratade med bilprovningen senast idag och det spelar ingen roll om den vÀger 12 ton.

Fiffigt va? 😳

Redigerat av Analogfreak
Postat

Fast det Àr inte gratis att bygga om den och jag har inte all kunskap som krÀvs tex svetsjobb...

Postat

Det ska bli verklighet nĂ€r ekonomin finns 😳

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

SR har ju bussar dom kör ut med och bandar diverse gig sÄ det ska funka. En hÀftig idé kan bli lite dyrt dock. Har föresten för mig att det stÄr en "fÀrdig" SR buss pÄ ett utbildningsföretag företag inne i Linköping. Har gjort i alla fall, den kan ju vara till salu.

GIGAN (oregistrerad)
Postat
Nya regler frÄn Transposrtstyrelsen

Jag har pratat med bÄde Transportstyrelsen och Bilprovningen om vad som gÀller.

Du fÄr köra den pÄ B-kort om den Àr registrerad för högst 7 passagerare plus föraren, dÀcken Àr godkÀnda för minst

120 km/h, det finns kök, sovplats och soffor sÄ man kan sitta bekvÀmt. Den ska se ut som en husbil.

Pratade med bilprovningen senast idag och det spelar ingen roll om den vÀger 12 ton.

Fiffigt va? 🙂

😄

Smart!

Nu vet jag hur vi ska kunna fÄ alla i bandet att köra turnébussen, utan C, eller D kort!

Postat (redigerat)
😄

Smart!

Nu vet jag hur vi ska kunna fÄ alla i bandet att köra turnébussen, utan C, eller D kort!

Ja... Du mĂ„ste bara regga in den som personbil 🙂

Observera att det Àr en övergÄngsregel som bara gÀller B-körkort som Àr utfÀrdade senast 1/7-96

och fÄr inte heller ha varit Äterkallade efter detta datum.

Redigerat av Analogfreak

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.