Analogfreak (oregistrerad) Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 (redigerat) Jag har fĂ„tt en alldeles lysande idĂ© vad man kan göra. SĂ„g en annons pĂ„ blocket dĂ€r dom sĂ€ljer den den hĂ€r bussen för 65000:- plus moms. DĂ„ bygger man om den till husbil och reggar in den som personbil för att fĂ„ köra den pĂ„ behörighet B. NĂ€r det Ă€r klart sĂ„ bygger man en studio i den. đ Redigerat 9 oktober 2009 av Analogfreak
Alexho Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 Personbil gÄr inte, du kommer alla gÄnger överskrida max vikten!
DieHard (oregistrerad) Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 Jepp det gÄr inte att fÄ en buss omreggad som husbil.
Claes Holmerup Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 HĂ€rligt jobb att akustikbehandla den, med alla glasytor etc... đł
Analogfreak (oregistrerad) Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 (redigerat) Nya regler frĂ„n Transposrtstyrelsen B-behörighet som förvĂ€rvats före den 1 juli 1996 ger rĂ€tt att köra personbil med en totalvikt över 3,5 ton om behörigheten inte har varit Ă„terkallad efter detta datum. Jag har pratat med bĂ„de Transportstyrelsen och Bilprovningen om vad som gĂ€ller. Du fĂ„r köra den pĂ„ B-kort om den Ă€r registrerad för högst 7 passagerare plus föraren, dĂ€cken Ă€r godkĂ€nda för minst 120 km/h, det finns kök, sovplats och soffor sĂ„ man kan sitta bekvĂ€mt. Den ska se ut som en husbil. Pratade med bilprovningen senast idag och det spelar ingen roll om den vĂ€ger 12 ton. Fiffigt va? đł Redigerat 9 oktober 2009 av Analogfreak
Martin Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 Jag gratulerar. Nu kan du ju flytta vart du vill med din studio... đł
Analogfreak (oregistrerad) Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 Fast det Àr inte gratis att bygga om den och jag har inte all kunskap som krÀvs tex svetsjobb...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 Det ska bli verklighet nĂ€r ekonomin finns đł
Martin Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 Vore coolt om du kunde rulle ut kabel pÄ en sommarÀng och köra motorn och spela in utomhus...?
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 10 oktober 2009 Postat 10 oktober 2009 SR har ju bussar dom kör ut med och bandar diverse gig sÄ det ska funka. En hÀftig idé kan bli lite dyrt dock. Har föresten för mig att det stÄr en "fÀrdig" SR buss pÄ ett utbildningsföretag företag inne i Linköping. Har gjort i alla fall, den kan ju vara till salu.
GIGAN (oregistrerad) Postat 10 oktober 2009 Postat 10 oktober 2009 Nya regler frĂ„n Transposrtstyrelsen Jag har pratat med bĂ„de Transportstyrelsen och Bilprovningen om vad som gĂ€ller. Du fĂ„r köra den pĂ„ B-kort om den Ă€r registrerad för högst 7 passagerare plus föraren, dĂ€cken Ă€r godkĂ€nda för minst 120 km/h, det finns kök, sovplats och soffor sĂ„ man kan sitta bekvĂ€mt. Den ska se ut som en husbil. Pratade med bilprovningen senast idag och det spelar ingen roll om den vĂ€ger 12 ton. Fiffigt va? đ đ Smart! Nu vet jag hur vi ska kunna fĂ„ alla i bandet att köra turnĂ©bussen, utan C, eller D kort!
Analogfreak (oregistrerad) Postat 10 oktober 2009 Postat 10 oktober 2009 (redigerat) đSmart! Nu vet jag hur vi ska kunna fĂ„ alla i bandet att köra turnĂ©bussen, utan C, eller D kort! Ja... Du mĂ„ste bara regga in den som personbil đ Observera att det Ă€r en övergĂ„ngsregel som bara gĂ€ller B-körkort som Ă€r utfĂ€rdade senast 1/7-96 och fĂ„r inte heller ha varit Ă„terkallade efter detta datum. Redigerat 10 oktober 2009 av Analogfreak
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.