Analogfreak (oregistrerad) Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 (redigerat) Jag har fått en alldeles lysande idé vad man kan göra. Såg en annons på blocket där dom säljer den den här bussen för 65000:- plus moms. Då bygger man om den till husbil och reggar in den som personbil för att få köra den på behörighet B. När det är klart så bygger man en studio i den. 🙂 Redigerat 9 oktober 2009 av Analogfreak
Alexho Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 Personbil går inte, du kommer alla gånger överskrida max vikten!
DieHard (oregistrerad) Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 Jepp det går inte att få en buss omreggad som husbil.
Claes Holmerup Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 Härligt jobb att akustikbehandla den, med alla glasytor etc... 😳
Analogfreak (oregistrerad) Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 (redigerat) Nya regler från Transposrtstyrelsen B-behörighet som förvärvats före den 1 juli 1996 ger rätt att köra personbil med en totalvikt över 3,5 ton om behörigheten inte har varit återkallad efter detta datum. Jag har pratat med både Transportstyrelsen och Bilprovningen om vad som gäller. Du får köra den på B-kort om den är registrerad för högst 7 passagerare plus föraren, däcken är godkända för minst 120 km/h, det finns kök, sovplats och soffor så man kan sitta bekvämt. Den ska se ut som en husbil. Pratade med bilprovningen senast idag och det spelar ingen roll om den väger 12 ton. Fiffigt va? 😳 Redigerat 9 oktober 2009 av Analogfreak
Martin Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 Jag gratulerar. Nu kan du ju flytta vart du vill med din studio... 😳
Analogfreak (oregistrerad) Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 Fast det är inte gratis att bygga om den och jag har inte all kunskap som krävs tex svetsjobb...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 Det ska bli verklighet när ekonomin finns 😳
Martin Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 Vore coolt om du kunde rulle ut kabel på en sommaräng och köra motorn och spela in utomhus...?
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 10 oktober 2009 Postat 10 oktober 2009 SR har ju bussar dom kör ut med och bandar diverse gig så det ska funka. En häftig idé kan bli lite dyrt dock. Har föresten för mig att det står en "färdig" SR buss på ett utbildningsföretag företag inne i Linköping. Har gjort i alla fall, den kan ju vara till salu.
GIGAN (oregistrerad) Postat 10 oktober 2009 Postat 10 oktober 2009 Nya regler från Transposrtstyrelsen Jag har pratat med både Transportstyrelsen och Bilprovningen om vad som gäller. Du får köra den på B-kort om den är registrerad för högst 7 passagerare plus föraren, däcken är godkända för minst 120 km/h, det finns kök, sovplats och soffor så man kan sitta bekvämt. Den ska se ut som en husbil. Pratade med bilprovningen senast idag och det spelar ingen roll om den väger 12 ton. Fiffigt va? 🙂 😄 Smart! Nu vet jag hur vi ska kunna få alla i bandet att köra turnébussen, utan C, eller D kort!
Analogfreak (oregistrerad) Postat 10 oktober 2009 Postat 10 oktober 2009 (redigerat) 😄Smart! Nu vet jag hur vi ska kunna få alla i bandet att köra turnébussen, utan C, eller D kort! Ja... Du måste bara regga in den som personbil 🙂 Observera att det är en övergångsregel som bara gäller B-körkort som är utfärdade senast 1/7-96 och får inte heller ha varit återkallade efter detta datum. Redigerat 10 oktober 2009 av Analogfreak
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.