laban1 Postat 8 oktober 2009 Postat 8 oktober 2009 Hej! Jag har en ART tube MP som jag tänkte använda som preamp. De mickar jag väljer mellan är Studio Projects B1 och Röde NT1-A. Är det någon som passar bättre än den andra till ART tube MP av någon anledning? Tänkte använda micken främst till sång och akustisk gitarr. Ser fram emot svar!
Gilbert Postat 8 oktober 2009 Postat 8 oktober 2009 Se till att micken passar sångaren i första hand! Köp aldrig mickar utan att prova dem först.
Guitar Nilsson Postat 10 oktober 2009 Postat 10 oktober 2009 Vill du få lite gött överdrivet rörhäng med ART-preampen på en röst spelar nog inte micken så stor roll, det funkar med bägge dina förslag. Eller tom med en dynamisk mick som tex Shure SM 58, eller 57. Och riktigt rent ljud får du knappast med den preampen.
Bassebas Postat 10 oktober 2009 Postat 10 oktober 2009 Och riktigt rent ljud får du knappast med den preampen. Den preampen funkar faktiskt riktigt bra för sitt pris. Den är mycket bättre och brusfriare än behringer mixers t.ex. Har aldrig använt Röde NT1-A, men Studio Projects B1 har jag använt och det skulle absolut funka riktigt bra till dina behov (akustisk gitarr och sång). Har även använt den med ART tube MP och det fungerade bra.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.