Guest frill Posted December 21, 2004 Share Posted December 21, 2004 Visste inte riktigt vilket forum som passade detta inlägg och problem. Mitt problem är i alla fall att när jag kör in en midi-fil i Cubase och lägger mitt Super Quartet som output på en track och väljer channel 2 (som är inställt att vara gitarrljud), så fort jag väljer att spela upp låten så byter Super Quartets kanal 2 till ett pianoljud istället. Är det någon inbyggd midi-information som skickas som vill byta instrument? Isåfall, hur gör jag för att ändra det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted December 21, 2004 Share Posted December 21, 2004 Program change brukar vara inlagt i många midifiler för att det ska bli "rätt" ljud -så kolla efter det i key- eller list-editorn, så kan du ta bort meddelandena. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jake Posted December 21, 2004 Share Posted December 21, 2004 Jag har samma problem med just Super Quartet. Den "glömmer" alltid vilket ljud man valt för varje kanal när man startar projektet. Irriterande! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mannex Posted December 21, 2004 Share Posted December 21, 2004 Det där är en känd bugg med just Super Quartet har jag för mig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest frill Posted December 21, 2004 Share Posted December 21, 2004 Program change brukar vara inlagt i många midifiler för att det ska bli "rätt" ljud -så kolla efter det i key- eller list-editorn, så kan du ta bort meddelandena. Tack, det var det som var problemet 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts