Jump to content
Annons

Ny hÀr


Strommare

Recommended Posts

Hej!

Jag blev tipsad om detta forumet av en kurskamrat, sÄ jag tÀnkte att det var vÀl lika bra att registrera mig. Alltid kan man vÀl lÀra sig nÄt.

Jag har precis avslutat ett Ă„rs ljudteknikerutbildning pĂ„ OFO Mediateknik i Linköping, och tycker det dĂ€r med ljud ruskigt kul - Ă€ven om jag Ă€r ganska sĂ„ nybörjare pĂ„ det hela. FörvĂ€nta er frĂ„gor om allt möjligt frĂ„n mig! 🙂

Utbildningen innehöll flera olika bitar ljud, dÄ vi lÀrt oss bÄda radioljud och liveljud, tillika studioinspelning.

Jag tycker liveljud Àr skitkul, men det Àr nog studio som jag fastnat för lite extra.

SjĂ€lv lyssnar jag pĂ„ allt frĂ„n enkel avskalad trubadur till fet stor progressivmetal arr. Är det bra gjort och utfört Ă€r det vĂ€rt att lyssna pĂ„. Spelar sjĂ€lv gitar och bas, sjunger lite ibland och funderar som bĂ€st pĂ„ att lĂ€ra mig piano och trummor pĂ„ ett serisösare sĂ€tt.

Jag har ingen utrustning hemma, men har tillgÄng till ProTools 001 system, med Mackie 32-8-2, plus lite annan hÄrdvara pÄ skolan. Med andra ord, det jag kan om inspelning handlar om ProTools.

/David

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)

hej och vÀldigt vÀlkommen till det trevligaste forumet man kan tÀnka sig.

hoppas du fĂ„r det lika trevligt hĂ€r som jag. 😳

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...