Jump to content
Annons

Studioforum = gnällforum


evilrocker

Recommended Posts

Annons
  • Svar 87
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Analogfreak (oregistrerad)
Inte alls omöjligt! Och jobbar man med Herr/fru storartist...då har man annat att spela upp också.

/aROCKER

Bara för att du har stort behov av att få bekräftat från alla håll att du duger inom din "grej" så har inte alla det behovet av bekräftelse det måste du förstå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du missar en hel del om du inte använder sökfunktionen.

Visst är den begränsad. Det går inte att söka på ord kortare än fyra bokstäver och det är enklast att söka på ett ord i taget. Men givet sina begränsningar fungerar den trots allt.

Vill man göra noggrannare sökningar kan man använda googles avancerade sökning.

Jag är ledsen men den fungerar trots allt inte. Den har tyvärr fler begränsningar, en speciellt jobbig begränsning är att den inte hittar det man söker på... Söka på ett ord i taget, du skämtar va?

Om en tråds rubrik har två ord och man söker på det ena hittar man ändå tråden någon sida fram bland resultaten, om man har en turdag.

Ledsen men jag har redan fått medhåll i annan tråd om att sökmotorn här borde skrotas för tid och evighet. Sök upp tråden vettja

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Jag är ledsen men den fungerar trots allt inte. Den har tyvärr fler begränsningar, en speciellt jobbig begränsning är att den inte hittar det man söker på... Söka på ett ord i taget, du skämtar va?

Om en tråds rubrik har två ord och man söker på det ena hittar man ändå tråden någon sida fram bland resultaten, om man har en turdag.

Ledsen men jag har redan fått medhåll i annan tråd om att sökmotorn här borde skrotas för tid och evighet. Sök upp tråden vettja

Jag håller med om att sökfunktionen inte fungerar tillfredsställande. Det är kanske en bidragande orsak till alla dessa n00b-frågor som ställs..

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Du missar en hel del om du inte använder sökfunktionen.

Visst är den begränsad. Det går inte att söka på ord kortare än fyra bokstäver och det är enklast att söka på ett ord i taget. Men givet sina begränsningar fungerar den trots allt.

Vill man göra noggrannare sökningar kan man använda googles avancerade sökning.

Nä måste jag hålla med dem som tycker att den suger. Den har fan i mig blivit totalt värdelös och inte lönt att använda knappt längre. Googlar man hittar man det lättare och snabbare det man söker som finns här på forumet än att använda sökfunktionen här. Men sökfunktionen skulle ju uppdateras här under hösten så förhoppningsvis blir den mycket bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
klandra aldrig någon för att han/hon inte söker. Vi har redan fastställt i annan tråd att sökfunktionen är jämställd med gammal gubbkuk.

Du menar att den inte fixar upp det lika snabbt och men å andra sidan inte kommer allt för snabbt heller längre? ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Drog själv igång en sån här gnälltråd för en tid sen. Vet inte om nåt blev bättre eller

sämre av den. Tycker dock fortfarande att det bästa man kan göra om man blir så irriterad

och provocerad av diverse nybörjarfrågor, som vissa uppenbarligen blir, är att ta sin medicin och

tiga i dessa trådar. Om inte annat dör de snabbare då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Drog själv igång en sån här gnälltråd för en tid sen. Vet inte om nåt blev bättre eller

sämre av den. Tycker dock fortfarande att det bästa man kan göra om man blir så irriterad

och provocerad av diverse nybörjarfrågor, som vissa uppenbarligen blir, är att ta sin medicin och

tiga i dessa trådar. Om inte annat dör de snabbare då.

Vad tar du för medicin?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att du har stort behov av att få bekräftat från alla håll att du duger inom din "grej" så har inte alla det behovet av bekräftelse det måste du förstå.

Det var inte det vi diskuterade, tänk att du missuppfattar allt!? Är du lite putt över nåt? ☺️

/aROCKER

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)

En annan variant är att bli utskälld när man svarat på en nybörjarfråga som legat ute ett par veckor, och i slutet av sitt svar tipsar om sökfunktionen eftersom man då får svar snabbare. Det blev jag. Då är det inte kul att svara på nybörjarfrågor.

Här är en liknande tråd som (ännu) inte spårat ur helt.

https://www.studio.se/index.php?showtopic...;hl=bem%F6tande

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan variant är att bli utskälld när man svarat på en nybörjarfråga som legat ute ett par veckor, och i slutet av sitt svar tipsar om sökfunktionen eftersom man då får svar snabbare. Det blev jag. Då är det inte kul att svara på nybörjarfrågor.

Här är en liknande tråd som (ännu) inte spårat ur helt.

https://www.studio.se/index.php?showtopic...;hl=bem%F6tande

Undrar om du inte levt ett väldigt skyddat liv som tar så illa vid dig för minsta sak. I ditt fall handlar det nog

mest om att lära sig ta en gliring ibland och kanske rentav ge igen med samma mynt. Jag vill inte ha ett

forum som är nån slags skyddad verkstad med diverse beteendekoder som man måste följa. Som det är

nu kan bli både varnad och utkastad, vilket har hänt Analogfreak. Han fick komma tillbaka efter sin lobotomi,

men det är fortfarande väldigt ofta han som ligger bakom när en tråd spårar ur. Vem vet, han kanske

åker ut igen. Själv tycker jag att han är ett relativt underhållande litet klipulver.

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Undrar om du inte levt ett väldigt skyddat liv som tar så illa vid dig för minsta sak. I ditt fall handlar det nog

mest om att lära sig ta en gliring ibland och kanske rentav ge igen med samma mynt. Jag vill inte ha ett

forum som är nån slags skyddad verkstad med diverse beteendekoder som man måste följa. Som det är

nu kan bli både varnad och utkastad, vilket har hänt Analogfreak. Han fick komma tillbaka efter sin lobotomi,

men det är fortfarande väldigt ofta han som ligger bakom när en tråd spårar ur. Vem vet, han kanske

åker ut igen. Själv tycker jag att han är ett relativt underhållande litet klipulver.

Ärligt talat förstår jag inte hur du resonerar. Vet inte om du läst tråden med inlägget jag menade (vill inte peka ut någon men kan pm:a en länk om du önskar). Jag tycker aldrig det är ok att sänka någon, men ibland måste man kanske, som du skriver ge igen. Och jag tänker absolut inte ta skit från någon jag precis besvarat en fråga åt. Tycker du det är ok? I så fall tycker vi olika. Vad du sen kallar det känns för mig ganska ointressant.

Du själv är duktig på att anklaga andra för saker, i det här fallet AF. Tror du sånt bidrar till en bättre stämning på forumet? Tror du han tycker det är kul att hjälpa dig efter det? Även om en del trådar spårar ur tycker jag ofta hans svar är relevanta och grundar sig i att han faktiskt vet vad han pratar om. Att han har en tydlig åsikt som man inte måste hålla med om är väl också ok? Vad tycker du att du bidrar med för att göra Studio forum bättre?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Drog själv igång en sån här gnälltråd för en tid sen. Vet inte om nåt blev bättre eller

sämre av den. Tycker dock fortfarande att det bästa man kan göra om man blir så irriterad

och provocerad av diverse nybörjarfrågor, som vissa uppenbarligen blir, är att ta sin medicin och

tiga i dessa trådar. Om inte annat dör de snabbare då.

Du menar som ditt kloka inlägg här? https://www.studio.se/index.php?s=&sh...st&p=937471

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag hittade detta forum för några år sen så blev jag glad som fan över att ha hittat ett forum där man kan få tips om prylar, lösningar, teknik, tillvägagångssätt osv.

Men nu är det fan tråkiga jävla fajter på var och varannan tråd, så jävla synd. Har alla musiker och mixare så jävla mycket aggressioner i sig att man PRECIS HELA tiden

måste ordkriga och bevisa för allt och alla att man inte håller med. Hela forumet blir fyllt av ointressant smörja som inte har med musikproduktion att göra. Så jävla tråkigt.

Jag är absolut ingen expert på att mixa utan är ute efter att lära mig, men det visar sig ganska ofta att dom som är skarpa i käften inte har skapat något som låter

bra eller vågar inte skylta med sina kreationer, det säger väl det mesta. So long.

Kan bli galet det här men whatta hell; jag ska spela in ett band som har en nord synt, hur gör jag det? Sladd direkt från norden till ljudkort eller via stärkare? Alla svar är välkomna, även töntarnas försök att reta folk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat förstår jag inte hur du resonerar. Vet inte om du läst tråden med inlägget jag menade (vill inte peka ut någon men kan pm:a en länk om du önskar). Jag tycker aldrig det är ok att sänka någon, men ibland måste man kanske, som du skriver ge igen. Och jag tänker absolut inte ta skit från någon jag precis besvarat en fråga åt. Tycker du det är ok? I så fall tycker vi olika. Vad du sen kallar det känns för mig ganska ointressant.

Du själv är duktig på att anklaga andra för saker, i det här fallet AF. Tror du sånt bidrar till en bättre stämning på forumet? Tror du han tycker det är kul att hjälpa dig efter det? Även om en del trådar spårar ur tycker jag ofta hans svar är relevanta och grundar sig i att han faktiskt vet vad han pratar om. Att han har en tydlig åsikt som man inte måste hålla med om är väl också ok? Vad tycker du att du bidrar med för att göra Studio forum bättre?

Det är tråkigt att du ska vara så ledsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Men tråden jag tänkte på var den här. https://www.studio.se/index.php?showtopic=66936

kul att du skriver "Det jag är trött på är all surhet och allt gnäll som breder ut sig i många trådar. " Vet du vad mycket av det börjar med? Fundera på det annars.

Det är tråkigt att du ska vara så ledsen.

??

Du Sadam skriver ju aldrig nåt musikrelaterat utan bara massa provocerande OT.

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Gnäll finns i alla forum. Först var det inge gnäll nu har det kommit mer och mer överallt. Personligen tror jag att det är forumbubblan som håller på att spricka.

Förklara vad du menar med forumbubbla?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...