Muncken87 (oregistrerad) Postat 25 september 2009 Postat 25 september 2009 Hej har gjort många leads sen tidigare, men har fått kritik för att det alltid låter för mycket "burk" om dom. Vet inte vart problemet skulle sitta, e det mina fostex pm 0.5 som spökar, har endast skurit vid 250 hz o ner inget mer, vill veta vad ni tycker, väldigt tråkigt att det ska låta så 😛 http://www12.zippyshare.com/v/26457603/file.html
Linus Postat 25 september 2009 Postat 25 september 2009 1. Rumsreverbet gör "burkigheten". Sänk reverbmängden (vrid ner Wet), ersätt med ett ljust plåtreverb och höj volymen. 2. De är väldigt urtunnade, finns knappt något under 1k. Prova att dubba leaden en oktav ner.
Muncken87 (oregistrerad) Postat 25 september 2009 Postat 25 september 2009 oh tack, okej ska testa det med reverbet
hegobald Postat 25 september 2009 Postat 25 september 2009 Sen undrar jag varför du skurit av allt under 250 Hz??? Finns ju massa gôtt tryck under det??? Själv brukar jag skära allt under 30 Hz
Muncken87 (oregistrerad) Postat 25 september 2009 Postat 25 september 2009 hade läst lite tutorials , o skripts o en mass o stof då att leadsound ligger mellan 250hz - 12 000 hz, så jag tog det
Dingbats Postat 25 september 2009 Postat 25 september 2009 hade läst lite tutorials , o skripts o en mass o stof då att leadsound ligger mellan 250hz - 12 000 hz, så jag tog det Ett tips är att lyssna också. Jag brukar kategoriskt skära sång under 100 Hz, kanske lite längre ner om jag verkligen vill ha ett basigt ljud. Toppen skär jag absolut inte bort om det inte är nödvändigt.
niclashbg Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 vilken plugin använder du? när jag använder nexus så kan jag bli så jääävla sur på att man inte kan ändra ljuden ett skit, vissa leads låter bra som fan när man lyssnar solo, men sen när man lägger in den i låten så har leadet alldeles för mkt mellanregister, ngt jag inte kan fixa i eq´n trots att jag inte är ngn dålig mixare .
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.