Jump to content
Annons

Presonus firebox


pappsen

Recommended Posts

Hej. har just inhandlat ny dator och presonus firebox,

men när jag nu installerar min firebox (gör helt enligt beskrivning och drar ur firewirekabeln osv.

så får jag ingen sync (röd lampa lyser). har försökt att disable interna ljudkortet i bios, laddat ner nyaste drivrutinerna, men då ser jag inte ljudkortet i "hardware" fliken på sound and audio devices,

prövat starta om,installerat om..Ingenting

Min ena kompis som också har fireboxen, installerade och sen funkade den.men här är det NAADA.

Har SUNIX PCI-expresskortet, firewire 400.

Någon som vet vad vad problemet kan vara.

Mvh Rasmus

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Annons

Antingen är din FW-kontroller "dålig", kombinationen av denna och eller annan hårdvara i datorn (t ex chipset på moderkort, grafikkort, nätverkskort etc.) "olycklig" eller så har du råkat bränna FW-kretsen i Fireboxen. Det sistnämnda kan du kolla genom att be din polare prova din FB på sin dator.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du testat att köra med AC-adaptern i Fireboxen, den kräver nämligen extra mycket ström vid uppstart så på vissa datorer måste man ha den i när man startar datorn. När lampan lyser blått kan man sen ofta dra ut den utan problem igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du testat att köra med AC-adaptern i Fireboxen, den kräver nämligen extra mycket ström vid uppstart så på vissa datorer måste man ha den i när man startar datorn. När lampan lyser blått kan man sen ofta dra ut den utan problem igen.

Den glömde jag. Gäller framförallt vissa bärbara Macar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har samma problem när jag startar upp med 3gb / 1 gb switchen på i windows xp istället för original 2 gb / 2 gb. Vet inte varför det blir så men när jag gör med 3/1 switchen så drar jag bara ut firewire kabeln i ljudkortet när jag har startat upp datorn o så sätter i den igen. då funkar det av nån anledning 😛 är väl inte den bästa lösningen men det fungerar iaf...

Link to comment
Dela på andra sajter

Å andra sidan behöver man adaptern på i princip ALLA bärbara Windows-burkar 😛

Sant, men det är ju sorgligt om man betalat för att slippa detta och det ändå krävs adapter för att Apple inte sett till att FW-porten ger ström enl. FW-specifikationen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...