Jump to content
Annons

Midi spelas in för tidigt!


tmep1

Recommended Posts

Allt låter jättebra medan jag spelar in, men man ser och märker vid uppspelning att noterna landar cirka 1/32 del för tidigt.

Har sökt som en galning och det verkar vara ett ganska vanligt fel men hittar ingen lösning (till sonar).

I diverse andra program klickar man i "Use system timestamp" för att fixa det, det närmsta jag kommit är att lägga in raden "IgnoreMidiInTimeStamps=1" i filen TTSSEQ.INI men detta hjälper inget.

Jag har nyformaterad hdd och alla senaste drivrutiner. Det skumma är att det funkade klockrent för några dagar sedan!

Skulle uppskatta all hjälp enormt mycket, detta börjar bli väldigt frustrerande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...
AVALON_GUNNARS (oregistrerad)

Hände mig förut höll på bli galen... Med det gällde Audio

Hade något med Record latency adjustment samples att göra, men det kanske inte gäller midi

Justerade så att det stämde med hur det inspelade hamnade, fungerade i några minuter innan ljudspåren började flytta sig igen

Fixade Sonar 8 nu är problemet borta helt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hände mig förut höll på bli galen... Med det gällde Audio

Hade något med Record latency adjustment samples att göra, men det kanske inte gäller midi

Justerade så att det stämde med hur det inspelade hamnade, fungerade i några minuter innan ljudspåren började flytta sig igen

Fixade Sonar 8 nu är problemet borta helt.

Du menar fr o m Sonar 8 har Cakewalk löst problemet?

Link to comment
Dela på andra sajter

AVALON_GUNNARS (oregistrerad)

Det vet jag inte riktigt men det löste mitt problem med audio inspelning.

Under audio options så finns det mer info om latencys och total roundtrip kan väl hända att 8:an har mer koll på hårdvaran,

Record latency var på 450 samples på Sonar 7 kollar jag på 8:an så ligger den nu på 322,

men vad vet jag?. Mest spekulationer från min sida

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...