Jump to content
Annons

Problem med TC Konnekt 6 (Win XP SP3)


Martin

Recommended Posts

Annons
Analogfreak (oregistrerad)

Har du integrerat ljudkort i moderkortet... i så fall måste du inaktivera det i BIOS.

Har du redan gjort det så kolla om det är nån IRQ-konflikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget sånt men har kvar mitt gamla EMU 0404 PCI i datorn fast det är inaktiverat....

Kortet hittas ju och jag kan styra det från TC kontrollpanelen, det är bara det att några ljuddrivrutiner verkar inte installeras?

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Har du hämtat de senaste drivrutinerna från TC-electronics hemsida och provat att installera dom manuellt via enhetshanteraren?

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Varför formatera om?

Det går att oftast fixa utan att ta till drastiska metoder.

Verkar som om alla som kör PC tror att ominstallation är lösningen på problemen.

Kolla TC support sidorna först.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det närmaste jag kommer ett svar är följande:

Jag har tagit bott drivrutinerna för Firewire Network på min XP-installation, när jag letade runt lite hittade jag detta: "One really cool feature with the NEAR™ technology is that direct monitoring between connected devices is possible. If you’re connected to another Konnekt 24D or Konnekt 8 that your friend is playing through, then you can monitor his signal directly."

I deras dyrare ljudkort kan man alltså länka samman dem över firewire och kanske används samma teknik för att kommunicera med mitt Konnekt 6? Lite långsökt.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

fullskrmsinfngning20090.jpg

Det där behöver inte alls vara något fel.

Många avancerade kort erbjuder inga inställningar i Windows kontrollpanel, utan man måste gå via ljudkortets eget program.

Är du säker på att du installerat TC Electronics mjukvara fullständigt och korrekt?

Vilka ljudkortsdrivrutiner ser du i Cubase ljudkortsinställningar? Lista både ASIO och DirectX, oavsett om det är E-MU eller TC eller något annat.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Om du väljer nästa flik "Egenskaper" (till höger om "allmänt")... Sen klickar du på + tecknet för ljudenheter.

Markera ljudkortet och välj egenskaper. Är det ibockat där att enhetens ljudfunktioner ska användas?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du väljer nästa flik "Egenskaper" (till höger om "allmänt")... Sen klickar du på + tecknet för ljudenheter.

Markera ljudkortet och välj egenskaper. Är det ibockat där att enhetens ljudfunktioner ska användas?

Finns ingen sån flik... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Har formaterat om nu och får fortfarande inget ljud.... 😮

Kanske är det något jättedumt jag missat?

Edit: Nu funka det!

Minirecension:

 

Först av allt. Det är grymt snyggt och väldesignat. Alla reglar och knappar känns gedigna och hållbara. Lyser vackert i mörkret gör volymkontrollen också.

 

Uppgraderade ifrån ett EMU 0404 PCI och märkte stora förbättringar i ljudkvalité. Det här kortet ska ju vara det bästa i ljudkvalité under 500 dollar enligt SoundOnSound-magazine. Ljudbilden fick mer defination och djup och allt låter mer krispigt och högupplöst. Sen finns det inget hörbart brus - alls. Awesome!

 

Det skulle få en 10:a om TC (tillverkaren) var snabbare ut med drivrutiner till nya platformar. Exempelvis stödjer dom inte ännu Windows 7 eller Vista 64. Väldigt underligt och tråkigt på ett så välbyggt ljudkort.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...