Jump to content
Annons

Solid State Audio Preamp


MrMarcus

Recommended Posts

Hejsan nu vill jag ha så bra ljud som möjligt och jag har 6500kr att röra mig med.

Jag äger redan nu en adk a51 mick Och ett saffir ljudkort

Blir det bäst ljud om jag köper en

Se electronics titan för 3000kr på thoman och en audio tl 5050 valv preamp för 3000kr

http://www.thomann.de/se/se_electronics_titan.htm

http://www.thomann.de/se/tl_audio_5050_ivory_ii.htm

eller

Om jag behåller micken och köper en

http://www.thomann.de/se/ssl_xrack_mic_pre_modul.htm

Mvh Marcus Mohlin

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lägg hela slanten på en ny mik! Det ljudkortet du har duger gott och väl för dina behov!

Kan rekommendera Blue's Babybottle, gillar hur de låter. De ligger runt 6000:-

Om du absolut vill köpa en preamp också så kan du se på En Röde NT2-A eller en annan mik i den prisklassen och köpa Golden Age projekt Pre-73. Den ska låta väldigt bra för pengen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Tror du att modulen har XLR in- och utgångar?

Den måste få sin strömförsörjning också via boxen

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du att modulen har XLR in- och utgångar?

Line-Input XLR, Instrument Input TRS 1/4", XLR Line-Out, Phase Reverse & Phantom Power, Variable input impedance, Electronically balanced ultra high bandwidth input with -5dB to +75dB gain control & Pad switch, High and Low Pass Filter, Modul for

Link to comment
Dela på andra sajter

Line-Input XLR, Instrument Input TRS 1/4", XLR Line-Out, Phase Reverse & Phantom Power, Variable input impedance, Electronically balanced ultra high bandwidth input with -5dB to +75dB gain control & Pad switch, High and Low Pass Filter, Modul for

Verkar ha fallit bort lite av texten när du klippte och klistrade. På slutet ska det stå "Modul for Mynx", med andra ord behöver du åtminstone ett Mynx-rack. 3368 kr får du ge för ett sånt hos Thomann:

http://www.thomann.de/se/ssl_mynx.htm

Link to comment
Dela på andra sajter

Okey nu har jag ringt och abeställt ssl modulen. så blir det bättre om jag köper se titan som många säger är bra och en annan preamp i 3000kr klassen vilken skulle ni rekomendera då 😆

För färgat ljud, helt klart Golden Age Pre 73. För ofärgat, neutralt ljud den svenska 2-kanaliga preampen Line Audio 2MP. Båda låter betydligt dyrare än vad dom är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför sE Titan? Den slutade tillverkas för kanske 2 år sedan, eftersom den inte blev särskilt omtyckt, så den såldes ut svinbilligt jämfört med listpriset när den utgick... Eller har du hört den och tycker om den - för i så fall ska du förstås köpa den ändå...

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför sE Titan? Den slutade tillverkas för kanske 2 år sedan, eftersom den inte blev särskilt omtyckt, så den såldes ut svinbilligt jämfört med listpriset när den utgick... Eller har du hört den och tycker om den - för i så fall ska du förstås köpa den ändå...

Jag har hört tester och läst revew's och många tycker den låter likt genemi och den har jag testat men har doc inte 16k.

sen har jag testat röde nt2-a se 2200a black knight och alla dom va värdelösa 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Jag har hört tester och läst revew's och många tycker den låter likt genemi och den har jag testat men har doc inte 16k.

sen har jag testat röde nt2-a se 2200a black knight och alla dom va värdelösa 🙁

Om du tycker att dom är värdelösa så är det nog skit bakom spakarna 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört tester och läst revew's och många tycker den låter likt genemi och den har jag testat men har doc inte 16k.

sen har jag testat röde nt2-a se 2200a black knight och alla dom va värdelösa 🥰

Det enda med Titan som är likt Gemini (som jag tycker är skitbra, men för dyr - så jag nöjde mig med en z5600a II som jag är mycket nöjd med), är nog det ursprungliga listpriset. Ljudet skiljer mycket.

Nu fick jag tyvärr aldrig tillfälle att köra Titan i mina testinspelningar (man jag testade den i en god väns studio och gillade den inte), men annars finns det ett gäng olika micar på min testsite, som du kan jämföra med varandra. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda med Titan som är likt Gemini (som jag tycker är skitbra, men för dyr - så jag nöjde mig med en z5600a II som jag är mycket nöjd med), är nog det ursprungliga listpriset. Ljudet skiljer mycket.

Nu fick jag tyvärr aldrig tillfälle att köra Titan i mina testinspelningar (man jag testade den i en god väns studio och gillade den inte), men annars finns det ett gäng olika micar på min testsite, som du kan jämföra med varandra. :rolleyes:

http://www.studioauditions.com/jamroomsessions_home.php

Där är en bra test site där titan är bland den bästa bland alla mickarna

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...