Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan nu vill jag ha sÄ bra ljud som möjligt och jag har 6500kr att röra mig med.

Jag Àger redan nu en adk a51 mick Och ett saffir ljudkort

Blir det bÀst ljud om jag köper en

Se electronics titan för 3000kr pÄ thoman och en audio tl 5050 valv preamp för 3000kr

http://www.thomann.de/se/se_electronics_titan.htm

http://www.thomann.de/se/tl_audio_5050_ivory_ii.htm

eller

Om jag behÄller micken och köper en

http://www.thomann.de/se/ssl_xrack_mic_pre_modul.htm

Mvh Marcus Mohlin

Annons
Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Det heter Solid State Logic... 😆

Om du ska köpa X-rack preampsmodulen sÄ mÄste du ha en sÄn hÀr ocksÄ om det ska funka.

36685_l.jpg

Postat

LÀgg hela slanten pÄ en ny mik! Det ljudkortet du har duger gott och vÀl för dina behov!

Kan rekommendera Blue's Babybottle, gillar hur de lÄter. De ligger runt 6000:-

Om du absolut vill köpa en preamp ocksÄ sÄ kan du se pÄ En Röde NT2-A eller en annan mik i den prisklassen och köpa Golden Age projekt Pre-73. Den ska lÄta vÀldigt bra för pengen.

Postat
Det heter Solid State Logic... 😉

Om du ska köpa X-rack preampsmodulen sÄ mÄste du ha en sÄn hÀr ocksÄ om det ska funka.

36685_l.jpg

NÀ de mÄste man vÀll inte :S

Postat (redigerat)

Tror du att modulen har XLR in- och utgÄngar?

Den mÄste fÄ sin strömförsörjning ocksÄ via boxen

Redigerat av Analogfreak
Postat
Tror du att modulen har XLR in- och utgÄngar?

Line-Input XLR, Instrument Input TRS 1/4", XLR Line-Out, Phase Reverse & Phantom Power, Variable input impedance, Electronically balanced ultra high bandwidth input with -5dB to +75dB gain control & Pad switch, High and Low Pass Filter, Modul for

Postat
Line-Input XLR, Instrument Input TRS 1/4", XLR Line-Out, Phase Reverse & Phantom Power, Variable input impedance, Electronically balanced ultra high bandwidth input with -5dB to +75dB gain control & Pad switch, High and Low Pass Filter, Modul for

Verkar ha fallit bort lite av texten nÀr du klippte och klistrade. PÄ slutet ska det stÄ "Modul for Mynx", med andra ord behöver du Ätminstone ett Mynx-rack. 3368 kr fÄr du ge för ett sÄnt hos Thomann:

http://www.thomann.de/se/ssl_mynx.htm

Postat

NĂ€r jag berĂ€ttade det tidigare i trĂ„den sĂ„ var han vĂ€ldigt dryg och var sĂ„ sĂ€ker pĂ„ att han inte behöver nĂ„n. 😉

Postat
NĂ€r jag berĂ€ttade det tidigare i trĂ„den sĂ„ var han vĂ€ldigt dryg och var sĂ„ sĂ€ker pĂ„ att han inte behöver nĂ„n. 😉

Jag ringde thomann nu och varför sa dom att man inte behövde en sĂ„n dĂ„ 😄

Postat

Prata med Arva trading...

Postat
Prata med Arva trading...

Okey nu har jag ringt och abestĂ€llt ssl modulen. sĂ„ blir det bĂ€ttre om jag köper se titan som mĂ„nga sĂ€ger Ă€r bra och en annan preamp i 3000kr klassen vilken skulle ni rekomendera dĂ„ 😉

Postat

Vad sa Arva?

Postat
Okey nu har jag ringt och abestĂ€llt ssl modulen. sĂ„ blir det bĂ€ttre om jag köper se titan som mĂ„nga sĂ€ger Ă€r bra och en annan preamp i 3000kr klassen vilken skulle ni rekomendera dĂ„ 😆

För fÀrgat ljud, helt klart Golden Age Pre 73. För ofÀrgat, neutralt ljud den svenska 2-kanaliga preampen Line Audio 2MP. BÄda lÄter betydligt dyrare Àn vad dom Àr.

Postat

Varför sE Titan? Den slutade tillverkas för kanske 2 Är sedan, eftersom den inte blev sÀrskilt omtyckt, sÄ den sÄldes ut svinbilligt jÀmfört med listpriset nÀr den utgick... Eller har du hört den och tycker om den - för i sÄ fall ska du förstÄs köpa den ÀndÄ...

Postat
Varför sE Titan? Den slutade tillverkas för kanske 2 Är sedan, eftersom den inte blev sÀrskilt omtyckt, sÄ den sÄldes ut svinbilligt jÀmfört med listpriset nÀr den utgick... Eller har du hört den och tycker om den - för i sÄ fall ska du förstÄs köpa den ÀndÄ...

Jag har hört tester och lÀst revew's och mÄnga tycker den lÄter likt genemi och den har jag testat men har doc inte 16k.

sen har jag testat röde nt2-a se 2200a black knight och alla dom va vĂ€rdelösa đŸ„°

Postat
Jag har hört tester och lÀst revew's och mÄnga tycker den lÄter likt genemi och den har jag testat men har doc inte 16k.

sen har jag testat röde nt2-a se 2200a black knight och alla dom va vĂ€rdelösa 🙁

Om du tycker att dom Ă€r vĂ€rdelösa sĂ„ Ă€r det nog skit bakom spakarna đŸ„°

Postat

sen har jag testat röde nt2-a se 2200a black knight och alla dom va vĂ€rdelösa đŸ„°

Det enda med Titan som Àr likt Gemini (som jag tycker Àr skitbra, men för dyr - sÄ jag nöjde mig med en z5600a II som jag Àr mycket nöjd med), Àr nog det ursprungliga listpriset. Ljudet skiljer mycket.

Nu fick jag tyvĂ€rr aldrig tillfĂ€lle att köra Titan i mina testinspelningar (man jag testade den i en god vĂ€ns studio och gillade den inte), men annars finns det ett gĂ€ng olika micar pĂ„ min testsite, som du kan jĂ€mföra med varandra. 🙁

Postat
Om du tycker att dom Àr vÀrdelösa sÄ Àr det nog skit bakom spakarna :rolleyes:

SÄ du kan sÀga att du tycker röde nt2a Àr jÀmn i basen och diskanten och inte lÄter skrikig?

Postat
Det enda med Titan som Àr likt Gemini (som jag tycker Àr skitbra, men för dyr - sÄ jag nöjde mig med en z5600a II som jag Àr mycket nöjd med), Àr nog det ursprungliga listpriset. Ljudet skiljer mycket.

Nu fick jag tyvÀrr aldrig tillfÀlle att köra Titan i mina testinspelningar (man jag testade den i en god vÀns studio och gillade den inte), men annars finns det ett gÀng olika micar pÄ min testsite, som du kan jÀmföra med varandra. :rolleyes:

http://www.studioauditions.com/jamroomsessions_home.php

DÀr Àr en bra test site dÀr titan Àr bland den bÀsta bland alla mickarna

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.