MrMarcus Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Hejsan nu vill jag ha sÄ bra ljud som möjligt och jag har 6500kr att röra mig med. Jag Àger redan nu en adk a51 mick Och ett saffir ljudkort Blir det bÀst ljud om jag köper en Se electronics titan för 3000kr pÄ thoman och en audio tl 5050 valv preamp för 3000kr http://www.thomann.de/se/se_electronics_titan.htm http://www.thomann.de/se/tl_audio_5050_ivory_ii.htm eller Om jag behÄller micken och köper en http://www.thomann.de/se/ssl_xrack_mic_pre_modul.htm Mvh Marcus Mohlin
Analogfreak (oregistrerad) Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Det heter Solid State Logic... đ Om du ska köpa X-rack preampsmodulen sĂ„ mĂ„ste du ha en sĂ„n hĂ€r ocksĂ„ om det ska funka.
Alexho Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 LÀgg hela slanten pÄ en ny mik! Det ljudkortet du har duger gott och vÀl för dina behov! Kan rekommendera Blue's Babybottle, gillar hur de lÄter. De ligger runt 6000:- Om du absolut vill köpa en preamp ocksÄ sÄ kan du se pÄ En Röde NT2-A eller en annan mik i den prisklassen och köpa Golden Age projekt Pre-73. Den ska lÄta vÀldigt bra för pengen.
MrMarcus Postat 18 september 2009 TrĂ„dstartare Postat 18 september 2009 Det heter Solid State Logic... đ Om du ska köpa X-rack preampsmodulen sĂ„ mĂ„ste du ha en sĂ„n hĂ€r ocksĂ„ om det ska funka. NĂ€ de mĂ„ste man vĂ€ll inte :S
Analogfreak (oregistrerad) Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 (redigerat) Tror du att modulen har XLR in- och utgÄngar? Den mÄste fÄ sin strömförsörjning ocksÄ via boxen Redigerat 18 september 2009 av Analogfreak
MrMarcus Postat 18 september 2009 TrÄdstartare Postat 18 september 2009 Tror du att modulen har XLR in- och utgÄngar? Line-Input XLR, Instrument Input TRS 1/4", XLR Line-Out, Phase Reverse & Phantom Power, Variable input impedance, Electronically balanced ultra high bandwidth input with -5dB to +75dB gain control & Pad switch, High and Low Pass Filter, Modul for
Apep Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 NÀ de mÄste man vÀll inte :S http://www.solid-state-logic.com/music/sec...peranalogue.asp Du mÄste ha en sÄdan, sÄ bittert Àr det.
Fertan Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 http://www.solid-state-logic.com/music/sec...peranalogue.asp Du mÄste ha en sÄdan, sÄ bittert Àr det. Haha, undrar hur mÄnga som blivit besvikna nÀr de blÄst sju papp pÄ en rackeffekt enbart för att upptÀcka att de mÄste ha en 10 000-kronors basenhet för att kunna anvÀnda den... Gott!
Hisson Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Line-Input XLR, Instrument Input TRS 1/4", XLR Line-Out, Phase Reverse & Phantom Power, Variable input impedance, Electronically balanced ultra high bandwidth input with -5dB to +75dB gain control & Pad switch, High and Low Pass Filter, Modul for Verkar ha fallit bort lite av texten nÀr du klippte och klistrade. PÄ slutet ska det stÄ "Modul for Mynx", med andra ord behöver du Ätminstone ett Mynx-rack. 3368 kr fÄr du ge för ett sÄnt hos Thomann: http://www.thomann.de/se/ssl_mynx.htm
Analogfreak (oregistrerad) Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 NĂ€r jag berĂ€ttade det tidigare i trĂ„den sĂ„ var han vĂ€ldigt dryg och var sĂ„ sĂ€ker pĂ„ att han inte behöver nĂ„n. đ
MrMarcus Postat 18 september 2009 TrĂ„dstartare Postat 18 september 2009 NĂ€r jag berĂ€ttade det tidigare i trĂ„den sĂ„ var han vĂ€ldigt dryg och var sĂ„ sĂ€ker pĂ„ att han inte behöver nĂ„n. đ Jag ringde thomann nu och varför sa dom att man inte behövde en sĂ„n dĂ„ đ
Analogfreak (oregistrerad) Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Prata med Arva trading...
MrMarcus Postat 18 september 2009 TrĂ„dstartare Postat 18 september 2009 Prata med Arva trading... Okey nu har jag ringt och abestĂ€llt ssl modulen. sĂ„ blir det bĂ€ttre om jag köper se titan som mĂ„nga sĂ€ger Ă€r bra och en annan preamp i 3000kr klassen vilken skulle ni rekomendera dĂ„ đ
Hisson Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Okey nu har jag ringt och abestĂ€llt ssl modulen. sĂ„ blir det bĂ€ttre om jag köper se titan som mĂ„nga sĂ€ger Ă€r bra och en annan preamp i 3000kr klassen vilken skulle ni rekomendera dĂ„ đ För fĂ€rgat ljud, helt klart Golden Age Pre 73. För ofĂ€rgat, neutralt ljud den svenska 2-kanaliga preampen Line Audio 2MP. BĂ„da lĂ„ter betydligt dyrare Ă€n vad dom Ă€r.
JonasW Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Vad ska du med alla preamps till? Ăr det inte roligare med mikrofoner istĂ€llet?
Claes Holmerup Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Varför sE Titan? Den slutade tillverkas för kanske 2 Är sedan, eftersom den inte blev sÀrskilt omtyckt, sÄ den sÄldes ut svinbilligt jÀmfört med listpriset nÀr den utgick... Eller har du hört den och tycker om den - för i sÄ fall ska du förstÄs köpa den ÀndÄ...
MrMarcus Postat 18 september 2009 TrĂ„dstartare Postat 18 september 2009 Varför sE Titan? Den slutade tillverkas för kanske 2 Ă„r sedan, eftersom den inte blev sĂ€rskilt omtyckt, sĂ„ den sĂ„ldes ut svinbilligt jĂ€mfört med listpriset nĂ€r den utgick... Eller har du hört den och tycker om den - för i sĂ„ fall ska du förstĂ„s köpa den Ă€ndĂ„... Jag har hört tester och lĂ€st revew's och mĂ„nga tycker den lĂ„ter likt genemi och den har jag testat men har doc inte 16k. sen har jag testat röde nt2-a se 2200a black knight och alla dom va vĂ€rdelösa đ„°
Analogfreak (oregistrerad) Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Jag har hört tester och lĂ€st revew's och mĂ„nga tycker den lĂ„ter likt genemi och den har jag testat men har doc inte 16k. sen har jag testat röde nt2-a se 2200a black knight och alla dom va vĂ€rdelösa đ Om du tycker att dom Ă€r vĂ€rdelösa sĂ„ Ă€r det nog skit bakom spakarna đ„°
Claes Holmerup Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Jag har hört tester och lĂ€st revew's och mĂ„nga tycker den lĂ„ter likt genemi och den har jag testat men har doc inte 16k. sen har jag testat röde nt2-a se 2200a black knight och alla dom va vĂ€rdelösa đ„° Det enda med Titan som Ă€r likt Gemini (som jag tycker Ă€r skitbra, men för dyr - sĂ„ jag nöjde mig med en z5600a II som jag Ă€r mycket nöjd med), Ă€r nog det ursprungliga listpriset. Ljudet skiljer mycket. Nu fick jag tyvĂ€rr aldrig tillfĂ€lle att köra Titan i mina testinspelningar (man jag testade den i en god vĂ€ns studio och gillade den inte), men annars finns det ett gĂ€ng olika micar pĂ„ min testsite, som du kan jĂ€mföra med varandra. đ
MrMarcus Postat 18 september 2009 TrÄdstartare Postat 18 september 2009 Om du tycker att dom Àr vÀrdelösa sÄ Àr det nog skit bakom spakarna SÄ du kan sÀga att du tycker röde nt2a Àr jÀmn i basen och diskanten och inte lÄter skrikig?
MrMarcus Postat 18 september 2009 TrÄdstartare Postat 18 september 2009 Det enda med Titan som Àr likt Gemini (som jag tycker Àr skitbra, men för dyr - sÄ jag nöjde mig med en z5600a II som jag Àr mycket nöjd med), Àr nog det ursprungliga listpriset. Ljudet skiljer mycket. Nu fick jag tyvÀrr aldrig tillfÀlle att köra Titan i mina testinspelningar (man jag testade den i en god vÀns studio och gillade den inte), men annars finns det ett gÀng olika micar pÄ min testsite, som du kan jÀmföra med varandra. http://www.studioauditions.com/jamroomsessions_home.php DÀr Àr en bra test site dÀr titan Àr bland den bÀsta bland alla mickarna
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.