Jump to content
Annons

Rörförstärkare med högtalarsimulering


-fender

Recommended Posts

Som sagt, jag behöver en bra rörförstärkare som helst ska ha högtalarsimulering inbyggd. Jag har nämligen ett behov av att kunna lajna ut stärkaren och samtidigt muta högtalaren då vi ofta använder en Bosepinne på scenen både som monitor och ut ljud vid trubadurjobb.

Att micka stärkaren vill jag inte göra då det lätt blir för mycket gitarrljud på scenen vid lägre volymer.

Stärkare jag kollat på är Laney lionheart och vc30/15 fast dessa saknar ju högtalarutgång:(

Ingen metalstärkare utan ett sjysst rent ljud och mer juiceigt på distkanalen.

Jo förresten, den bör ha tillräckligt med headroom för att användas på scen vid vanliga pubspelningar med trummor/band.

Blackstar Ht-5 tex är inte heller inressant då den saknar reverb...

SÅ, är det någon som kanske har ett eller annat bra förslag; skriv gärna ett förslag!!!!!

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fender Hot Rod 40 watt rör. Bra på både rent och distat ljud.

Fender Blues Junior 15 watt rör likaså. Jag har haft bägge. Det lite lustiga är att Hot Rodden låter bättre på riktigt låg volym. Ingen stärkare låter bättre än Fender med det reverb som de har. Köp inget med 1000 stärkarsimuleringar, urrrrrkkkk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Högtalarsimulering, inte förstärkarsimulering Guitar Nilsson... :-P

Finns faktiskt ett par bra riktiga rör-stärkare med utgång som har högtalarsimulering för att lajna ut stärkaren i P.A't.

Ta en titt på Blackstar HT-5, en helrörsförstärkare med bra dist även för hårdrock och har dessutom line-utgång med högtalarsimulering:

http://www.blackstaramps.co.uk/products/ht-5/index.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Fender är ju riktigt bra, men som sagt, dom har tyvärr ingen högtalarsimulering.

Och blackstaren, jo visst, helt Ok stärkare som tyvärr saknar reverb. Min PRS låter skitbra genom den medan min strata inte alls trivdes...tyvärr för pengarna är väldigt lagom!

Nilsson: Digitalt skit har jag redan provat några gånger och alltid blivit besviken, visst det är smidigt ibland, men nej ingen mer digital variant:) Så där är vi överens 😆

Några andra förslag??

Link to comment
Dela på andra sajter

Högtalarsimulering, inte förstärkarsimulering Guitar Nilsson... :-P

Finns faktiskt ett par bra riktiga rör-stärkare med utgång som har högtalarsimulering för att lajna ut stärkaren i P.A't.

Ta en titt på Blackstar HT-5, en helrörsförstärkare med bra dist även för hårdrock och har dessutom line-utgång med högtalarsimulering:

http://www.blackstaramps.co.uk/products/ht-5/index.html

Det sitter ju sån stärksimuleringsskit i nästan alla stärkare nu. En lös Redbox är bästa högtalarsimuleringen, det där är jag expert på...

Alla lineutgångar på gitarrstärkare som påstås låta som högtalaren är SKIIIT! Den enda rätta och bra signalen finns i själva högtalarkabeln. Där vi skola sätta vår Redbox. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...