Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är ute efter lite nya piano pluggar. Ska användas till inspelningar av psalmer och sedan annat gott med så klar.

Gillar de som finns med i ex24 med de känns lite döda samtidigt. Men finns det något för en normal summa. Sugen på Pianoteq v.3 men det på tok för dyrt ny.

Finns några bra grattis. Vill inte lägga massa pengar på det, då väntar jag hellre tills jag kan köpa Pianoteq v.3 eller liknande.

Annons
Postat

Om man har en plugg i vst. Som är till windows etc cubase.

Kan man konvertera den till Logic då?

Postat

Gratis vet jag inte.. men Ivory är värd sitt pris.

Sampletekks pianon är inte så farligt dyra tror jag.

EW Pianos låter absolut bäst men tar typ 260gig

Postat (redigerat)

Eller så låter du någon som har ett bra pianoljud, och som kanske vill ställa upp fixa till midifilen åt dig så slipper du lägga ut pengar på en ny plugg för bara ett projekt.

MVH

Anders

EDIT: Om det inte är allt för lång tids musik och om du känner att du vill ha ljudet av nord stage EX så kan jag ställa upp och låta det gå medan man lagar mat eller något 🙂

Redigerat av Gizmozis
Postat
Eller så låter du någon som har ett bra pianoljud, och som kanske vill ställa upp fixa till midifilen åt dig så slipper du lägga ut pengar på en ny plugg för bara ett projekt.

MVH

Anders

EDIT: Om det inte är allt för lång tids musik och om du känner att du vill ha ljudet av nord stage EX så kan jag ställa upp och låta det gå medan man lagar mat eller något 🙂

Tackar 🙂.

Kanske hör av mig om det blir så då!

Postat
Gratis vet jag inte.. men Ivory är värd sitt pris.

Sampletekks pianon är inte så farligt dyra tror jag.

EW Pianos låter absolut bäst men tar typ 260gig

Okey. Ska kolla lite.

Postat (redigerat)

Efter att testa Pianoteq och annat gott var jag inte alls impad.

Efter lite mixning och annat gott tycker jag att man får minst lika bra ljud med Logics egna. Dock ett mindre urval, men det är inte hela världen.

Redigerat av Gäst
Postat (redigerat)

Finns ju tydligen konverterar med. Så man kan köra vst med. Grattis programvara (konverterare) med. 🙂

Redigerat av Gäst
Postat

Ivory säger jag med. Dock kör jag mest på logics egna faktiskt, funkar i låtar och jag inbillar mig att L9:ans Steinberg låter bättre än L8:ans, tror dock att det ska vara samma samplingar.

Postat

Fick nya ljud till min nord ikväll så jag va tvungen att testa dom, så då kan du ju få höra hur norden låter iaf 🙂

Missar en hel del när jag spelar, och spelar lite omusikaliskt ibland, mest för att testa ljuden. Men då hör du iaf hur den låter. Inget mixat, utan detta är den rena signalen,

http://www.speedyshare.com/481451272.html

MVH

Anders

Postat (redigerat)
Fick nya ljud till min nord ikväll så jag va tvungen att testa dom, så då kan du ju få höra hur norden låter iaf 🙂

Missar en hel del när jag spelar, och spelar lite omusikaliskt ibland, mest för att testa ljuden. Men då hör du iaf hur den låter. Inget mixat, utan detta är den rena signalen,

MVH

Anders

Nord Upright lät underbart. Jag kan tänka mig att betala dig några kronor för lite sjyssta ljud att lägga in till Logic då jag inte har råd att köpa en bra synth/digitalpiano. PMA mig om det är intressant 😛

Redigerat av Pesek
Postat
Nord Upright lät underbart. Jag kan tänka mig att betala dig några kronor för lite sjyssta ljud att lägga in till Logic då jag inte har råd att köpa en bra synth/digitalpiano. PMA mig om det är intressant 😄

Du har PM 🙂

MVH

Anders

Postat
Fick nya ljud till min nord ikväll så jag va tvungen att testa dom, så då kan du ju få höra hur norden låter iaf 😄

MVH

Anders

Grymt najs ljud kan man ha det i datorn?

Istället för att köpa en Nord stage?

Postat
Grymt najs ljud kan man ha det i datorn?

Istället för att köpa en Nord stage?

Ja visst låter ljuden riktigt grymt. Detta va anlendingen till att jag köpte min Nord. Ha detta ljud i både studion och på scen. Man kan inte begära mycket mer 😄 Detta ljud med strängresonans fungerar bara till stage modellerna och inte till någon annan modell ur Nords sortiment heller och det finns inget i pluggform. Dock är det ett tredje ljud som är nytt också, men det är lite missljud i det som jag nu är i kontakt med clavia för att lösa. Så när det är löst lägger jag upp det också, då är det på en steinway D flygel som låter som mickarna är lite längre ifrån än på den C7 som nu ligger uppe.

MVH

Anders

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.