Jump to content
Annons

Taskigt bemötande


me96esp (oregistrerad)

Recommended Posts

me96esp (oregistrerad)

😏

Skall man skratta, gråta eller bli förbannad? se mail

Från mig till www.gmf.se:

Hej

(Ni måste ha mer info om de prylar ni säljer, det är uselt...,tyvärr)

Och med denna negativa start undrar jag.

Vilket/vilka träslag är Lapsteel svart ABM och Lap-steel byggda av ?

SVAR från GMF:

Man kan ju alltid mejla å gnälla som du eller annars ringer folk..........vi är bara 3 pers å i valet mellan att tillfredställa gnällskallar som saknar bilder eller info så har vi valt att fixa bilder. Det tar tid att fixa över 5000 bilder. ANgående träslag så har vi ingen aning.........

Hur skulle ni bemöta detta? Jag blev bara så jävla less.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Dom har alltid varit göör-hyggliga mot mig iaf...

Du kanske ringde istället för att skicka såna där gnäll-mejl....! 😆

Ja, men det är väl klart 🙂

Fast ibland har jag mailat... å då har dom varit lika trevliga då =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)

Vilka jävla losers! 😆

Kan de inte sköta kritik på ett bättre sätt ska de inte ha några kunder heller.

I övrigt är det skitdåligt att de inte har koll på vilka träslag som deras instrument är byggda utav. Amatörmässigt och väldigt pinsamt!

Link to comment
Dela på andra sajter

me96esp (oregistrerad)

Förtsättning följer....

Nästa mail då var jag lite uppretad och lite 😉 efter det konstiga bemötandet.

Svar på deras mail från mig -> GMF

Du verkar stressad och upprörd. Men sanningen är, att man inte vill köpa "grisen i säcken".Om du ser det som gnäll och inte som en sak att förbättra har du problem samt man kaske inte kan ringa när ni har öppet (sug på den du).

Ett råd (förmodligen skiter du i den men ändå). "LÄGG TILL EN LÄNK TILL TILLVERKAREN", ca 1 rad kod så slipper du frågor du inte kan besvara.

kod: <A href="http://www.abm-mueller.com/index2.html?steelguitar.html" charset="ISO-8859-1">Lap-steel som vi säljer men inte vet ett jävla skit om..</A>

Svar från GMF:

Jag är inte ett dugg stressad eller upprörd, vi har fått tillräckligt med skit i 18 år. Som jag sa så tar det tid att lägga upp 5000 bilder å ännu längre tid att lägga upp specar på varenda artikel. Om vi skulle ta sånt här på allvar så skulle man väl bryta ihop för folk vill ju ha fullständiga specar på allt.............5000 artiklar..........Alla tillverkare har inte websidor, tyvärr. Vad blir nästa fråga, vad är det för värde på potarna, vad är det för tjocklek på strängarrna, är det maskintillverkat eller är det gjort för hand...........Det där med missad beställning har jag ju åxå hört förr, den är ju löjlig. Typiskt snarstucken människa som ska ha allt på sitt sätt. Varför inte ringa vi har 3 ingående linjer men gnälla först är nog bättre, eller? Lycka till å hitta 20 Lapsteel's nån annan stans i Sverige. Jag kollar om du finns i vårt register om du finns så kryssar jag i asshole rutan i din kundbild så vet vi i framtiden.......

----------------------------------------------

Ja...phuu, saknar ord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kollar om du finns i vårt register om du finns så kryssar jag i asshole rutan i din kundbild så vet vi i framtiden.......

😉😆😄 Ha ha ha, förlåt, men snubben verkar helskön...

Visst, det finns ingen ursäkt för taskigt bemötande men killen kanske har en affärsmässig poäng? De som vill veta allt om grejjerna kanske står för 2% av omsättningen, men kräver 20% av arbetet att tillfredställa, och då är det affärsmässigt bättre att se till att hålla resterande 98% glada och nöjda och sumpa de 2%, och satsa de 20% att få de 98 att köpa 20% mer?

Är ni med i tanken?

Eder diplomat

®offe

Link to comment
Dela på andra sajter

me96esp (oregistrerad)

Jag är en ☺️ amatör från norra Sverige och ingen jamgubbe.

Måste dock hålla med ®offe i tanken. Men om han varit lite smart så hade han löst min fråga på mindre tid än det tog för honom att svara på mailen.

Så det finns bara en förlorare och det är inte jag. Har nu beställt det jag var ute efter. Undrar ni... varifrån? Ja, inte från GMF.

Link to comment
Dela på andra sajter

Roffe har en poäng, helt klart..

Men den lilla klick som vill veta massa jobbiga saker om produkterna är ofta en ganska högljudd liten folksamling, så ryktet sprider ju sig oerhört snabbt om någon behandlas illa på detta sättet. Killen kunde löst detta otroligt mycket smidigare, det är inte snack om saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet hade antagligen aldrig uppstått om inte me96esp använt ett så aggressivt anslag i sitt första mail (rad 2 och 4).

Men det är ingen ursäkt. Jag tycker man ska kunna kräva ett professionellt bemötande av säljare och att kunder iaf gör så gott de kan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det spelar ingen roll hur grinig man är. Man svarar inte en potentiell kund på det sättet.

Det är riktigt jävla uselt 🙂 och svinigt gjort.

Jag förstår inte vad som är så stötande och aggresivt i me96esps första mail.

Att han tycker att det är dåligt att de inte har mer info om prylarna de säljer?

Det är väl en självklarhet!

Man kan ju undra om de tyckar att det är bättre att lägga sin arbetstid på att svara på frågor än att faktiskt sälja sina produkter.

Jag tycker att me96esp har gjort helt rätt.

Han har mailat en fråga till deras kundtjänst och dessutom påpekat att det är dåligt att de inte har mer info på hemsidan...

What's the big deal?

Det är väl ingen anledning att gå apskit över någon?

Hade han bara skickat ett mail och klagat så förstår jag att man kan bli irriterad, men nu ställde han faktiskt en fråga.

Nej, riktigt taskig attityd från pojkarna på GMF tycker jag.

En kund är en kund vare sig han har tusen frågor eller bara en.

Det är för övrigt intressant att läsa texten som möter en när man går in på sidan...

"Större delen av vårt sortiment presenteras nu med bilder och vi fyller fortlöpande på med ytterligare bilder och artikelinfo."

...jo jo. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

(Ni måste ha mer info om de prylar ni säljer, det är uselt...,tyvärr)

Det han kunnat göra är att ta bort ordet uselt och kunnat formulera sig: Kan ni inte lägga ut mer info om prylarna?". Ingen skada skedd då 🙁

Redigerat av Rojk
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, hur svårt är det egentligen att skicka ett svar med:

"Vi ber om ursäkt för den dåliga informationen om våra produkter, men vi jobbar på att bättra på vår hemsida" - sen om de verkligen tar åt sig av kritiken är en sak, men det vet man juh inte som kund 😳... Vilken plattnacke! 😉

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...