Jump to content
Annons

Focusrite Saffire fråga


hooolmen

Recommended Posts

"

Fler kanaler in/ut betyder ju också att datorn belastas mer, så det är kanske inte så konstigt att de andra korten funkade till dina "sunk-PCs"....

Lika logiskt tänkt som att en bil MÅSTE dra mera bensin för att den har flera hästkrafter än en annan bil.

Jag håller med till fullo att fler in/ut drar mer prestanda, OM de används! Har nada betydelse hur många kanaler om de inte

används.

Resonemanget om att det är datorerna som det är fel på, och inte drivrutinerna/ljudkortet är ju bara harmlöst skoj.

Vad jag antar, är att allt annat funkar bra på de tre datorerna som SoloNo1 har testat på?

Hur kommer det sig att princip all annan hårdvara då fungerar men inte Focusrite?😕

Struntprat att byggkvaliten skulle vara skit. Focusrite gör bra kort, synd bara att datorer och Windows inte håller lika bra kvalitet.

Berätta gärna för mig hur och varför datorer och Windows inte håller måttet för Focusrite kort.

Jag är nyfiken 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Nu 4 veckor efter att jag lämnade in mitt Saffire kort så har jag ej fått tillbaks det tyvärr, dom hade tydligen hittat en del fel på kortet och väntar på delar ifrån Focusrite.

Det var alltså inte min dator som var strulet.

Känns faktiskt lite surt att man lagt ner så jädrans mycket tid på att få det att fungera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag fick man sig ett Saffire Pro 40 ifrån Jam, reklamerar mitt Saffire 26 som är fast i england för reperation.

Äntligen får man uppleva hur ett ljudkort ska vara, stabilt som sjutton på mitt Windows 7 X64bit Enterprise "Ingen Beta"

Dock höll mitt tålamod att gå mot sitt slut idag när Fw lampan på ljudkortet bara blinkade när jag pluggade in den i datorn, inget ljud hördes någonstans, som tur fanns det en enkel lösning på detta, man var tvungen att uppdatera IEEE 1394 controllern till (Legacy) drivrutinen. Nu funkar allt underbart bra här!

Hurra hurra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Lika logiskt tänkt som att en bil MÅSTE dra mera bensin för att den har flera hästkrafter än en annan bil.

Jag håller med till fullo att fler in/ut drar mer prestanda, OM de används! Har nada betydelse hur många kanaler om de inte

används.

Resonemanget om att det är datorerna som det är fel på, och inte drivrutinerna/ljudkortet är ju bara harmlöst skoj.

Vad jag antar, är att allt annat funkar bra på de tre datorerna som SoloNo1 har testat på?

Hur kommer det sig att princip all annan hårdvara då fungerar men inte Focusrite?😄

Berätta gärna för mig hur och varför datorer och Windows inte håller måttet för Focusrite kort.

Jag är nyfiken 😆

Windows håller väl egentligen inte måttet för någonting....

Sen kan jag meddela att ett ljudkort med fler in/ut ofta drar mer datorprestanda än ett enklare kort även om inte alla in utgångar används.

Link to comment
Dela på andra sajter

Windows håller väl egentligen inte måttet för någonting....

Sen kan jag meddela att ett ljudkort med fler in/ut ofta drar mer datorprestanda än ett enklare kort även om inte alla in utgångar används.

Där tror jag faktiskt att du kommer att ändra dig när du får uppleva Windows 7 "Final", det är en ren fröjd att jobba med detta operativsystem, har kört Final versionen nu i 2veckor och allt funkar hur bra som helst.

Gäller det även dom korten som tex Saffire 40 Pro där du kan stänga av "Input,Output" i mixern?

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Där tror jag faktiskt att du kommer att ändra dig när du får uppleva Windows 7 "Final", det är en ren fröjd att jobba med detta operativsystem, har kört Final versionen nu i 2veckor och allt funkar hur bra som helst.

Gäller det även dom korten som tex Saffire 40 Pro där du kan stänga av "Input,Output" i mixern?

Antagligen och Win7 är säkert bättre än tidigare Windows OS men är ändå hästlängder efter OSX 10.6...

Link to comment
Dela på andra sajter

Windows håller väl egentligen inte måttet för någonting....

Sen kan jag meddela att ett ljudkort med fler in/ut ofta drar mer datorprestanda än ett enklare kort även om inte alla in utgångar används.

Då är korten ofta dåligt designade. Har du källa på det förresten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Har du testat Windows 7?

Jag har snabbtestat och det verkar ju ok för att vara Windows.... men lite sminkad gris är det över även detta MS operativ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...