Jump to content
Annons

Kan inte spela in midi


CarleBanale

Recommended Posts

Hej!

Jag har nyligen kopplat in en Roland PC-200 mkII Midi keyboard controller och jag får ljud i Reason men jag kan inte spela in med den.

Ljudet kommer även lite sent när jag spelar, men det är inget större problem, men om det går att lösa vore det kanon!

Nån som vet hur jag ska göra?

Jag har ett audiophile 2496 ljudkort och Reason 3.0

Tack! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har nyligen kopplat in en Roland PC-200 mkII Midi keyboard controller och jag får ljud i Reason
På vilket sätt får du ljud ur programmet? När du klickar på tangenter i pianorullen eller när du spelar på klaviaturen?
men jag kan inte spela in med den.
Markera ett instrument i sequencern. Då ska den röda markören (Rec Enable) tändas på spåret/lanen - och det ska fungera att spela in.
Ljudet kommer även lite sent när jag spelar
Det är latencyn i ditt Audiophile-ljudkort. Gå in i Preferences->Audio, sätt bufferten så lågt datorn klarar av utan att det knastrar och hackar.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får ljud när jag spelar på klaviaturen. Och markören på spåret är röd, men det blir ändå ingenting inspelat.

Vet inte om det spelar roll, men för att få ljud från synten så måste jag ställa om channel 15 längst upp i "midi in device"

Tack. Latencyproblemet är fixat, men det går fortfarande inte att spela in...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...