Jump to content
Annons

Hjälp! Line 6 Pod Studio UX2 - Högtalar problem


cta

Recommended Posts

Hej allihopa!

Jag har presic blivit medlem här, detta verkar vara ett trevligt forum!

Nu till sak. Jag har presic inhandlat en Line 6 POD Studio UX2, problemet är att jag får inget ljud till högtalarna.

Jag har kopplat min UX2 till datorn genom usb. Drivrutinerna är installerade och funkar fint. I programet jag fick till ser jag att det kommer en signal likaså på mätaren som finns på UX2:n.

Mina högtalare sitter inkopplade i datorn, jag har ändrat i kontrollpanelen - > ljud Till Line 6 UX2 och från mitt ljudkort i datorn. Men inget funkar. Såklart så funkar det att spela vanlig musik från mina högtalare när dem är inkopplade i datorn med mitt vanliga ljudkort i datorn.

Jag har provat att koppa in högtalarna med en telekabelsadapter egentligen är kablarna s/pidf tror jag i vilket fall some helst så funkade inte det heller. Jag provade koppla in dem i analog outs och monitor in. Det funkade inte koppla in dem s/pidf.

Om det är något ni behöver veta bara fråga!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej.

Jo, högtalarna ska kopplas in i analog outs. Får du något ljud om du provar med hörlurar i ljudkortet? Skumt att du får utslag på VU-mätarna men inget ljud i högtalarna.

http://line6.com/podstudioux2/specifications.html

Har fixat ljud nu i högtalarna. Ni hade rätt man ska koppla högtalarna i Ux2:an men första måste man stänga av ljudkortet, drivrutinerna också.

Men nu har jag ett annat problem. Jag har ju 5.1 system (surround system) det finns två hål för högtalarna och jag behöver tre stycken.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
deeman (oregistrerad)
Har fixat ljud nu i högtalarna. Ni hade rätt man ska koppla högtalarna i Ux2:an men första måste man stänga av ljudkortet, drivrutinerna också.

Men nu har jag ett annat problem. Jag har ju 5.1 system (surround system) det finns två hål för högtalarna och jag behöver tre stycken.

Que?

Menar du här att routa den till och från datorn?

Från UX2 till DATORN (inspelning)

Det gör du via USB- kabeln. UX:2an har ett bra inbyggt ljudkort.

Använd det och inte datorns om det inte är bättre.

Från Datorn till UX2,Högtalare etc.(uppspelning)

Använder du UX2:a som "aktivt" ljudkort så koppla ut och vidare till ett par högtalare.

Kablage finns hos en välsorterad återförsäljare.

Har du ett 2.1 system så behöver du t.ex

1st Tele Y-kabel, 1st tele/minitele adapter. Koppla till Högtalare +sub

Som ovan hadde jag tidigare på min stationära dator...

Använder i dag mest min laptop med min POD och ett extern ljudkort. etc.

/Deeman

/Deeman

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Har fixat ljud nu i högtalarna. Ni hade rätt man ska koppla högtalarna i Ux2:an men första måste man stänga av ljudkortet, drivrutinerna också.

Men nu har jag ett annat problem. Jag har ju 5.1 system (surround system) det finns två hål för högtalarna och jag behöver tre stycken.

Ja och om du orkat läsa manualen hade det framgått också. Förstår inte varför så många inte ens läser en enkel manual?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ju 5.1 system (surround system) det finns två hål för högtalarna och jag behöver tre stycken.

Varför har du köpt en UX2 om du tänker använda surround?

UX2 stöder inte 5.1 surround. Den har två utgångar, vänster och höger dvs. vanlig 2.0 stereosignal.

Link to comment
Dela på andra sajter

deeman (oregistrerad)
Har fixat ljud nu i högtalarna. Ni hade rätt man ska koppla högtalarna i Ux2:an men första måste man stänga av ljudkortet, drivrutinerna också.

Men nu har jag ett annat problem. Jag har ju 5.1 system (surround system) det finns två hål för högtalarna och jag behöver tre stycken.

Ja det har du rätt i, det glömde jag påpeka.

Du fick ändra inuti "Windows - Kontrollpanelen - Ljud"..,eller hur.

Där ändrar man så att UX är standard.

Och som sagt, UX stödjer inte 5.1 ljud.

Men om du fortfarande vill ha 5.1 som utljud behåller du datorn "orginal" -uppspelningsenhet

På min tidigare stationära så anvädne jag bara min pod som inspelningenhet/ljudkort och datorns

ljudkort som uppspelningsenhet. POD xt'n i sig var även routad via en förstärkare, där jag använde den som

monitor alt. kopplade lurar till stärken etc.

/Deeman

Redigerat av deeman
Link to comment
Dela på andra sajter

deeman (oregistrerad)
Ja och om du orkat läsa manualen hade det framgått också. Förstår inte varför så många inte ens läser en enkel manual?

Ett stort +1 på den. Allt står i den ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...