Hellecaster Postat 18 juli 2009 Postat 18 juli 2009 Hjälp jag hittar inte det ultimata ackordet på ett ställe i Låten "En djävel på kärlek". Jag ska lira den på ett bröllop och börjar bli destperat hehe. Jag spelar den i G och ackordet jag söker kommer under texten: "har inte den fysiken i praktiken är jag ganska svag!" Det första ackorden är G som glider över i ett Bm men sen är det ett glapp där jag inte hittar rätt harmis och efter det verkar det som det komma ett C med E i basen. Det funkar med C hela vägen efter B mollet med jag tror inte att det ska vara det. Det låter nästan rätt med G - Bm - G - G7 - C - C/E men jag tror inte att det är rätt. HJÄLP!!! /Magnus i Falun
Hellecaster Postat 18 juli 2009 Trådstartare Postat 18 juli 2009 Ahhh Tackar!! Jag visste jag kunde lita på detta underbara forum! ☺️ Shysst av dig att hjälpa mig. Jag hoppas att jag kan göra en gentjänst någon gång. 😆 /Magnus Olsson
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.