Jump to content
Annons

Spela in direkt i förstärkaren


sticky (oregistrerad)

Recommended Posts

sticky (oregistrerad)

Hallå. Vet inte vilken tråd jag ska posta i. Testar här.

Vill börja spela in lite hemma men orkar inte köpa ljudkort och hålla på med cubase och greja.

Vet någon om det finns nån form av förstärkare man kan spela in direkt i? Där trumljud finns inlagt?

Testade en sån i en musikaffär i USA men har inte hittat nån i Sverige. Jag vet att det inte kommer bli

lika bra osv men det bryr jag mig inte om jag vill bara att det gå smidigt och snabbt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Digitalporta t.ex. Zoom HD 8 är smidig att arbeta med. Du kommer snabbt igång. En vän till mig gick från dator till digitalporta. Bara trycka på en knapp och spela in. Skall man vänta på att dator och program skall starta så kan inspirationen försvunnit. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Förstärkaren är baserad på en vanlig spider förstärkare men med en effekt enhet (jm4) med inbyggd looper, med möjligheter till inspelning av både gitarr, sång. Sen finns det redan inprogrammerade ljud och trumm loopar som man kan spela eller sola eller sjunga till, vilket kan vara ett väldigt bra verktyg om man vill t.ex lira skalor och göra det snäppet roligare. Det går ju även att spela in hela låtar med hjälp av trummmaskinen. Nackdelen är ju att det är en trummloop och att det kan bli lite enformigt men jag tror man kan ladda ner eller göra egna trummkomp och lägga in i stärkaren (det finns ett uttag för ett sd kort på baksidan vilket gör inspelningsutrymmet större)

Här är en liten länk på en demo..

Jag har själv en spider jam och trots att jag har dator med och studio utrustning sker det rätt vad det är att jag använder inspelningen på stärkaren när jag kommer på något riff eller liknande då det går väldigt fort att komma igång med inspelningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...