Jump to content
Annons

Jag har genelec 8040


nilsemil

Recommended Posts

Annons

Gillar du dinna 8040 så är ju 8020 bra. Men kanske kul att ha något annat att ha med. Annat märke. Att referenslyssna i.

Men som sakt, gillar du dina nuvarande finns det väl ingen anledning att byta annars.

///

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Är 6010A pengar i sjön?

Jag har provspelat dem flera gånger (fast inkl. subben 5040A) och gillar dem.

Men handlar det om billigare studiomonitorer för att jobba hemma eller bra högtalare för att avlyssna studioinspelningarna i hemmet?

Jag menar, jag blev riktigt häpen av Bose datorhögtalare Companion 3 - men då snackar vi Hi-Fi och inte monitorer. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har provspelat dem flera gånger (fast inkl. subben 5040A) och gillar dem.

Men handlar det om billigare studiomonitorer för att jobba hemma eller bra högtalare för att avlyssna studioinspelningarna i hemmet?

Jag menar, jag blev riktigt häpen av Bose datorhögtalare Companion 3 - men då snackar vi Hi-Fi och inte monitorer. ☺️

tänker mig riktiga monitorer fast inte så kraftiga. kommer köra utan subbb

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan ju vara ganska bra ibland att ha lite ett annat fabrikat hemma så man får en annan bild av det man gör.

Personligen föredrar jag riktiga skithögtalare hemma där jag provlyssnar, har jag fuskat med mixen så talar dom om det direkt, har jag gjort nått bra så talar dom om det med vilket jag gillar.

Jag har både Genelec och KRK VXT, hade jag varit i dina skor så hade jag nog köpt ett par VXT4 att ha hemma, dom har ganska skönt ljud tycker jag, dock för bra för min smak att ha hemma =) jag lyssnar bara hemma, gör inget jobb alls där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...