Jump to content
Annons

Smör & bröd tips på VST synth


spaceman

Recommended Posts

Annons

Inte för att jag uppfattar den som någon smör-och-bröd-synt, utan den är ganska smal - men den kan kanske vara intressant ändå. 😮

Då är Sampletank betydligt mer av smör-och-bröd modell, tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnat på demolåtarna.. Men jag tycker att jag känner igen den på varenda låt.. Glasigt pling plong.. Överstyrt swoch.. (låter 90-tal i mina öron) Är inte Omnisphere ett bättre och mer flexibelt alternativ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte heller att det verkar som en klassisk smör och brödis. Hm, låter lite skräckfilm över det hela. Inte på ett dåligt sätt alltså, verkar riktigt lovande faktiskt.

Funderar på att skaffa nån typisk smör och bröd-vst med lite av allt. Är det sampletank som gäller då eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med alla som har kommenterar. Jag har testat Heavyocity Evolve till Studio 5-09 som kommer snart, och betraktar den inte alls som en smör- och brödsynt. Dräggelvarning - absolut, där finns många läckra ljud. Främst för filmmusik och för effekter, men det går naturligtvis även använda i annan musik också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med alla som har kommenterar. Jag har testat Heavyocity Evolve till Studio 5-09 som kommer snart, och betraktar den inte alls som en smör- och brödsynt. Dräggelvarning - absolut, där finns många läckra ljud. Främst för filmmusik och för effekter, men det går naturligtvis även använda i annan musik också.

"Bygger på Kontakt Player 2-motorn från Native Instruments"

Innebär detta att måste ha kontakt 2 då?

Link to comment
Dela på andra sajter

"Bygger på Kontakt Player 2-motorn från Native Instruments"

Innebär detta att måste ha kontakt 2 då?

Nej, det innebär att motorn som driver det hela, är Kontakt Player 2. Playern finns alltså med.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Det finns många pluggar som bygger på kontakt. Det är ett uppenbarligen en populär motor att använda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns många pluggar som bygger på kontakt. Det är ett uppenbarligen en populär motor att använda.

Jäpp - de flesta som inte gör en helt egen plugg från scratch, kör nog med någon version av Kontakt. Det är inte så många som använder HALion Player. Ännu så länge känner jag bara till Scarbee som har kört med den.

EastWest körde också under många år med en version av Kontakt som motor till sina ljudbibliotek tidigare - tills de utvecklade sin egen motor, som de kallar för "Play".

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...