Bluemoon Postat 16 juni 2009 Postat 16 juni 2009 Hejsan, Jag har stött på ett problem som inte verkar lösa sig. Jag har ett par "strings/stråkar" som jag vill använda på en låt, men dom tar samma ton på varje tangent. Jag har använt samma ljud på tidigare låtar och då har det inte varit några problem. Om jag exmepelvis går in i en tidigare låt och provar tonerna på samma intrument så fungerar det, men då ligger ljuden redan i samplingslistan. Om jag lägger in ljudet på nytt i listan så uppstår samma problem, att "stringen" endast tar en ton, C. Någon annan som varit med om detta? Och hur löste ni det? Tack på förhand!
DieHard (oregistrerad) Postat 16 juni 2009 Postat 16 juni 2009 Nu vet jag inte om det är något som bara tillhör FL? Eller använder du någon annan vsti? Kan inget om FL men det verkar som du har förbockat något?
base10 Postat 19 juni 2009 Postat 19 juni 2009 Jo det kan vara så ibland med samplingarna. Vad det beror på vet jag inte, men prova att dra dem till sequencern igen. Annars kan du ju prova att lägga in den i pluggen som spelar multisamplingar, Direct Wave har jag för mig att den heter 🙂 Testa även att kopiera de inställningar från samplern som du har använt i tidigare projekt. Tror att det kan vara timestretchen som spökar för dig. Glad midsommar, hoppas det löser sig 😏
Lonian Postat 19 juni 2009 Postat 19 juni 2009 har varit med om detta problem. mins inte exakt hur jag löste det men vill minnas att jag drog i massa jävla rattar tills det funkade
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.