KillwithSkill Postat 5 juni 2009 Postat 5 juni 2009 (redigerat) Ska börja bygga mitt nya daw nu. Och det blir en mac pro och en duende pci och ett nevana 128. Nu kom jag på att polaren sticker över nu på måndag och han själv ska köpa ett duo. Nån som har koll på priserna i staterna? Ett nevana går på 1999 USD ca 15500 SEK Men vad tillkommer? Eller går det mygla in det? Det väger ju ingenting och kartongen är inte större än en bok. Nån som har koll på att köpa musikgrejer in da states? Edit: snorkråkar Redigerat 5 juni 2009 av KillwithSkill
JonasW Postat 5 juni 2009 Postat 5 juni 2009 Ska börja bygga mitt nya daw nu. Och det blir en mac pro och en duende pci och ett nevana 129.Nu kom jag på att polaren sticker över nu på måndag och han själv ska köpa ett duo. Nån som har koll på priserna i staterna? Ett nevana går på 1999 USD ca 15500 SEK Men vad tillkommer? Eller går det mygla in det? Det väger ju ingenting och kartongen är inte större än en bok. Nåpn som har koll på att köpa musikgrejer in da states? Om han tar det i resväskan är det ju inga som helst problem, de kollar ju aldrig... Jag och min bror har släpat med oss säkert 15-20 gitarrer och basar från USA genom åren och aldrig behövt betala nåt för det. För ett par år sen hade jag 60kg med mig i väskan varav säkert 30kg ljudprylar, fick betala lite övervikt på bagaget men ingen tull, go for it 😏 Det du ska kolla är om VAT är inräknat i priset, i kalifornien tex så är VAT 8%, har ingen koll på hur stor skillnaden är i olika stater men det borde ju vara enkelt att googla.
KillwithSkill Postat 5 juni 2009 Trådstartare Postat 5 juni 2009 Om han tar det i resväskan är det ju inga som helst problem, de kollar ju aldrig... Jag och min bror har släpat med oss säkert 15-20 gitarrer och basar från USA genom åren och aldrig behövt betala nåt för det. För ett par år sen hade jag 60kg med mig i väskan varav säkert 30kg ljudprylar, fick betala lite övervikt på bagaget men ingen tull, go for it 🙂 Det du ska kolla är om VAT är inräknat i priset, i kalifornien tex så är VAT 8%, har ingen koll på hur stor skillnaden är i olika stater men det borde ju vara enkelt att googla. Gött! Polaren (och hans fru, bröllopsresa) ska till Nashville. Dom är countrygalna ☺️ Hmm? I sverige kostar ett Nevana 128 ca 20 papp! Och är det då VAT på 1999 USD så kanske inte blir så mkt billigare? 🙂 Dessutom så får jag rabatt av polaren som knegar på 4sound..... Kanske går jämt ut? Aja, får fundera ett tag. Tack ändå för ditt inlägg! 🙂
cborg Postat 5 juni 2009 Postat 5 juni 2009 Är tullen på bra humör så åker du både på moms och tullavgift (kanske mera sällan om man har det med sig). Även begagnat om man har otur.
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 6 juni 2009 Postat 6 juni 2009 Om du lägger den under passagerarsätet på Lambourginin så hittar dom den aldrig 🙂 .
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 6 juni 2009 Postat 6 juni 2009 Jaha nu ere visst gonatt, väntar ivrigt på replik men förgäves tydligen 🙂 .
KillwithSkill Postat 6 juni 2009 Trådstartare Postat 6 juni 2009 Om jag hade en Lambourgini så hade jag nog haft råd att köpa nåt värre! HD|6 eller nåt!
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 6 juni 2009 Postat 6 juni 2009 🙂 bara skojar hoppas att du faktiskt får fatt på en till bästa möjliga pris. Har pysslat med att sätta dit en bredare dörr så frugans rullstol slinker igenom lite lättare, det måste ha varit nåt i karmarna det stod Starobrno på dom ☺️ . Ha det bra
KillwithSkill Postat 6 juni 2009 Trådstartare Postat 6 juni 2009 Skiter i att köpa nevana 128. Det får bli ett quad istället. Kom på att hälfen av nevepluggarna gillar jag inte. Tar ett ssl duende till det istället!
basshole Postat 6 juni 2009 Postat 6 juni 2009 (redigerat) Skiter i att köpa nevana 128. Det får bli ett quad istället. Kom på att hälfen av nevepluggarna gillar jag inte. Tar ett ssl duende till det istället! Kollegans DUO sväljer bra mycket. Jag bara kastade på uad-pluggar och när jag tittade på mätaren i ett STORT projekt stod det typ 55%. Och då var det fullsketet med pluggar på nästan varenda kanal. Dock inte med de tunga Nevepluggarna. Redigerat 6 juni 2009 av basshole
KillwithSkill Postat 6 juni 2009 Trådstartare Postat 6 juni 2009 Kollegans DUO sväljer bra mycket. Jag bara kastade på uad-pluggar och när jag tittade på mätaren i ett STORT projekt stod det typ 55%. Och då var det fullsketet med pluggar på nästan varenda kanal. Dock inte med de tunga Nevepluggarna. Trevligt! Det ska bli bra gött att köpa in nytt nu! Blir en mac pro 8-core 2.26 med 12 GB ram. Dessutom så snackas det att det kommer en update på logic nu på måndag. Till 8.1 eller rent utav en nia, men det vet man inte. Det är som sagt bara rykten. Hoppas att det kliver ur 32 bitarsträsket så man kan utnyttja ramminnet nångång! Sen är man på't igen! 😲
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 7 juni 2009 Postat 7 juni 2009 Fan man blir avis vill ha en sån oxå. Men jäklar jag la på ett grafikkort till och bytte jag propparna mot 2.93 Ghz alternativet och då hamnade jag på 68 700 spänn. Iofs så räcker ju en sån mitt liv ut i alla fall men... Nåväl det är skoj att drömma i alla fall 🙂 . Lycka till med nya maskinen
Gardinen Postat 7 juni 2009 Postat 7 juni 2009 Skiter i att köpa nevana 128. Det får bli ett quad istället. Kom på att hälfen av nevepluggarna gillar jag inte. Tar ett ssl duende till det istället! Quad:en är nice vettu 😮 Förväntade mig en massa problem och skit när jag skulle installera det i studions dator. Men icke icke.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.