Jump to content
Annons

Superior Dumeer 2 problem


Ritchie92

Recommended Posts

Jag kör på Pro Tools M-Powered på en Frost Acm service pack 3 och försöker få Superior drummer att fungera.

Programet startar som det ska och vanliga settet laddar fint.

Men jag kan inte ladda in presents alls, när den laddad ca 900mb av 1200mb så får jag C++ Runtime Error. Det är version 2.01 med pro tools 8.

Tacksam för hjälp.

/Ritchie

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag känner mig ganska säker på att det inte är det.

3.5 GB Ram + att datorn är utrustad för sudiobruk, detklarar alltså av allt jag gör anars. Sem så har jag inte samplingarna på sama hårddisk som inspelningen, jag har dom på en annan intern 7200 rpm. Det känns som att det är mjukvarurelaterat.

Tack för svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har med ditt ram minne att göra, hade samma problem med superior 2.0, kör 3gb switchen för Windows Xp så kommer det lösa sig, trust me. Sök på 3gb switch här i forumet så löser det sig!

Tips. Lägg till en extra rad så att du har 2st konfigurationer att välja mellan när du bootar datorn.

1: Windows Xp

2: Windows Xp 3Gb

Cheers

https://www.studio.se/index.php?showtopic=37577 <-- Länk till 3gb switchen, läs nu din egna rad som du har orginal för att se vilken partion du ska använda, förmodligen multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1) <--- Kan skilja sig som sagt. Läs först vad du har.

Redigerat av SoloNo1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag provade att lägga till en alternativ boot rad.

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional 3GB" /fastdetect /NoExecute=OptIn /3GB /Userva=2900

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Innan man kommer in i windows så får man välja vilken man skall köra med, funkade prima för mig.

Ska jag köra på den då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla först ifall din befintliga rad ser likadan ut multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS= <-- Står det så här i början på din befintliga fil så klistra in raden under den befintliga för att inte råka ut för något strul.

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional 3GB" /fastdetect /NoExecute=OptIn /3GB /Userva=2900

Ifall det nu stämmer att den befintliga raden du har ser ut som ovan så ska det se ut som du skrev:

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional 3GB" /fastdetect /NoExecute=OptIn /3GB /Userva=2900

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Du kommer inte ångra dig, detta löser även många andra problem som du kan få av vissa tunga Vsti!

//Tommie

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow! vem tände ljuset!

tack, det här är ju sjukt bra, jag körde båda raderna så få jag valmöjligheten när jag bootar. Känns som en riktigt bra natt till fredag nu när man är ledig och äntligen få sitta och skruva lite och nu med den extra prestandan, tackar för det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så klickar du på "3Gswitch.bat" i Frost Utilities mappen. Den ger rätt värde för din dator.

Jag tror att du skall köra Userva=2700 på din burk. Userva=2900 skall du använda om du har ett dedikerat grafikkort som inte sitter på moderkortet samt att radikontrollers är aktiverade.

Det finns inget generellt värde på Userva.

/Pär

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...