Jump to content
Annons

Att styra Pro Tools Olika knappar och reglar med midi-klaviaturen?


oscarb15

Recommended Posts

Hejsan! jag är inte säker på om någon har frågat om detta innan, jag sökte och hittade inget, så om jag har missat det så får ni gärna länka!

Så, nu till saken.

Jag använder pro tools 8 LE på en pc och min midiklaviatur är M-Audio Axiom 61.

Om ni vet hur midiklaviaturen ser ut så vet ni att det finns lite reglar, knappar, pads etc.

min fråga är nu, kan jag styra tex. volymreglarna i pro tools med klaviaturens reglar? kan jag styra pro tools play-knapp med klaviaturens play-knapp? etc etc...

hur går jag till väga?

Jag kommer vara ytterst tacksam till de som hjälper mig! (är ni i göteborg så kan jag bjuda på en bulle 😮)

MVH

Oscar

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hoj, hitta detta för något år sedan, har dock inte hunnit prova det, säg gärna till om det hjälpte :rolleyes:

Hejsan! jag är inte säker på om någon har frågat om detta innan, jag sökte och hittade inget, så om jag har missat det så får ni gärna länka!

Så, nu till saken.

Jag använder pro tools 8 LE på en pc och min midiklaviatur är M-Audio Axiom 61.

Om ni vet hur midiklaviaturen ser ut så vet ni att det finns lite reglar, knappar, pads etc.

min fråga är nu, kan jag styra tex. volymreglarna i pro tools med klaviaturens reglar? kan jag styra pro tools play-knapp med klaviaturens play-knapp? etc etc...

hur går jag till väga?

Jag kommer vara ytterst tacksam till de som hjälper mig! (är ni i göteborg så kan jag bjuda på en bulle 😲)

MVH

Oscar

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...