Ibanezstrata Postat 11 maj 2009 Postat 11 maj 2009 Tjena! 🙂 Jag undrar om det är någon som vet var man kan köpa en marshall mini stack och hur många watt den har och om den är bra mm. MVH Albin
Ihzon Postat 11 maj 2009 Postat 11 maj 2009 http://www.thomann.de/se/marshall_ms4_micro_stack.htm Här finns det en liten större ministack som är batteridriven. KAn berätta eftersom jag har en egen är att det är JÄTTE dålig ljudkvalitet. 500 spänn ja det blir ju ingen bra förstärkare för dom pengarna men man använder den nog mest som en kul grej. Hoppas det hjälpte:P
wonderboy Postat 11 maj 2009 Postat 11 maj 2009 Har själv spelat på en variant som hade dubbla lådor. Min uppfattning är att detta är en kul grej som inte är kul. Det ljudet som kom ur den stacken hade, i mina öron, inget att göra med Marshall och väldigt lite att göra med gitarrförstärkare värda namnet.
Assar Postat 11 maj 2009 Postat 11 maj 2009 Jag har en stående i garderoben. Alltså inte de där mini-stackarna så refereras till ovan, utan den där som är dryga metern hög med 2 lådor och en topp. Kan kolla hur många watt den är på, när jag kommer dit. En söt liten sak för småplinkande snarare än riktigt lir ...
oioioi Postat 11 maj 2009 Postat 11 maj 2009 Jag antar att du menar en sånn här: ? 😆 Min kompis ställde en sådan på scenkanten och mickade ut den, mest för att driva med metall-bandet som var huvudband och hade täckt över sina Marshall-stackar (fullstorlek) så att de inte skulle synas då "sketna" förbandet spelade. Fast det hördes inte mycket...
Assar Postat 11 maj 2009 Postat 11 maj 2009 ... / Kan kolla hur många watt den är på, när jag kommer dit /... Den heter Marshall Lead 12 och vad jag kan se så är den på 12W. 1x8 eller 2x16 ohm.
Ibanezstrata Postat 11 maj 2009 Trådstartare Postat 11 maj 2009 Jag menar inte dom jätte små(det är micro stackar)jag menar en sån som Assar pratar om
YogSothoth Postat 11 maj 2009 Postat 11 maj 2009 Har haft en lead 12 när jag var yngre, fast inte stackversionen, den finns i vanlig combo också. Inte mycket att hänga i granen vad jag minns, men ok som sovrumsförstärkare att plinka på hemma. Lite inflexibel eq-mässigt om jag minns rätt, det är ett grundsound som gäller, men gillar man det är den nog ok. Tror inte dom görs längre, men jag tror jag sett stacken på MUG i gbg för ett tag sen. /Andreas
Ibanezstrata Postat 11 maj 2009 Trådstartare Postat 11 maj 2009 Men Assar är mini stacken bra och vad kostar den på ett ungefär?
Assar Postat 11 maj 2009 Postat 11 maj 2009 Den är väl som det sägs här ovan, mest gjord för sovrumsplink. Jag köpte min beggad nångång 1999-2000. Minns inte för hur mycket. Mest en kul grej, faktiskt, för att den ser lite ball ut. Men jag använder den inte längre.
Onkel Fester Postat 29 maj 2009 Postat 29 maj 2009 Jag antar att du menar en sånn här: ? 😉 Hehehe jag har införskaffat den där jag, med full kraft i batteriet så låter den rätt bra för storleken. Jag såg på ett klipp där en sådan där är kopplad till en fullstor, det är så jag har tänkt för den har den där sköna retro 70 tals overdriven, lite kul för en ringa penning eller tja jag gjorde ett byte inte fasiken köper jag en sådan där liten lus för 500kr när det finns bra 10w för 700- Den är kul helt enkelt där den står bredvid min gitarr.
YogSothoth Postat 3 juni 2009 Postat 3 juni 2009 Var inne på MUG häromdan, och till min förvåning var ministacken inte en lead 12, utan något annat i samma format. Minns inte vad den hette nu, men det var lite gotiskt "hårdrocks"-typsnitt på fronten. Fortfarande Marshall dock. Vet inte om det kanske är lite fetare ljud i den, den såg lite styggare ut i alla fall. /Andreas
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.