trancedanne Postat 6 maj 2009 Postat 6 maj 2009 Ăr det nĂ„gon som vet om det kommer att komma nĂ„gon IPOD som har större utrymme Ă€n 160 GB? Den har ju funnits ett tag nu och man tycker ju att det borde komma nĂ„gon ny snart. đ
DieHard (oregistrerad) Postat 6 maj 2009 Postat 6 maj 2009 Ă stackars dig. Ăr det allt för lite? Hur mycket Ă€r tillrĂ€ckligt dĂ„? Ja det Ă€r verkligen vad vĂ€rlden behöver. Tss bortskĂ€mda generationen som bara gapar efter mer och aldrig blir nöjda. Och jag som klarar mig med min 1GB mp3. VĂ€rlden gĂ„r inte under för det.
Overkill Postat 6 maj 2009 Postat 6 maj 2009 Ă stackars dig. Ăr det allt för lite? Hur mycket Ă€r tillrĂ€ckligt dĂ„? Ja det Ă€r verkligen vad vĂ€rlden behöver. Tss bortskĂ€mda generationen som bara gapar efter mer och aldrig blir nöjda. Och jag som klarar mig med min 1GB mp3. VĂ€rlden gĂ„r inte under för det. Och det dĂ€r inlĂ€gget tillför vadĂ„ och gör forumet bĂ€ttre och trevligare hur dĂ„? trancedanne: Det brukar ju gĂ„ uppĂ„t varje gĂ„ng det kommer en ny iPod, Ă€ven om man sist tog bort 80 och 160 gb:arna till fördel för en 120. Men det brukar ju inte gĂ„ nerĂ„t, sĂ„ nĂ€sta gĂ„ng sĂ€kerligen. Tills vidare kanske du ska övervĂ€ga att inte ta med dig allt, alternativt köra lĂ€gre bitrate/annat format och om du har video köra pĂ„ snĂ€ppet sĂ€mre kvalitet? Beroende pĂ„ vad det Ă€r för video (om du nu har det) sĂ„ brukar man kunna dra ner kvaliteten pĂ„ ljudet en bit, eftersom det för det mesta Ă€ndĂ„ bara Ă€r prat.
Memphis Postat 6 maj 2009 Postat 6 maj 2009 (redigerat) đź Nu lĂ„ter Mr DieHard inte helt ovĂ€ntat rĂ€tt brysk men jag fĂ„r hĂ„lla med hĂ€r. Inte behöver man vĂ€l mer Ă€n 160Gb pĂ„ en Mp3?? đ Kan ju ha massvis me filmer o tusentals lĂ„tar! =) Det e vĂ€l inte sĂ„ jobbigt att med nĂ„gra veckors mellanrum byta ut filmerna du sĂ€tt och musiken du tröttnat pĂ„? Det luktar lathet och I-landsproblem tror jag. đ Redigerat 6 maj 2009 av Memphis
Matthew L Postat 6 maj 2009 Postat 6 maj 2009 Det kan ju vara sÄ att man vill ha sin ipod som en extern hÄrddisk för back-up lagring av projektfiler, foton och diverse annat. I-landsproblem? Vilka frÄgor pÄ detta forum Àr inte i-landsproblem? Vilka Àr ni att bestÀmma vilka behov killen har?
BigStef Postat 7 maj 2009 Postat 7 maj 2009 Skulle gÀrna ha en IPOD med 1TB disk, eller 5TB. Har svÄrt att se nÄgot negativt med det.
hefu Postat 7 maj 2009 Postat 7 maj 2009 Problemet ligger snarast i att 1,8" hÄrddiskar inte Àr sÄ vanliga, framför allt inte stora. De blir dÄ hemskt dyra. Jag tror snarare att framtiden ligger i flashminnen, iom att man slipper rörliga delar i nÄt som man rör sig mycket med. DÀr Àr det nog bara en tidsfrÄga innan vi kommer upp i bÀttre storlekar.
Pesek Postat 7 maj 2009 Postat 7 maj 2009 Problemet ligger snarast i att 1,8" hÄrddiskar inte Àr sÄ vanliga, framför allt inte stora. De blir dÄ hemskt dyra.Jag tror snarare att framtiden ligger i flashminnen, iom att man slipper rörliga delar i nÄt som man rör sig mycket med. DÀr Àr det nog bara en tidsfrÄga innan vi kommer upp i bÀttre storlekar. Japp helt korrekt, 64gb flash minnen Àr inte ovanligt idag. Jag tror inte det Àr lÄngt kvar innan 100gb grÀnsen sprÀngs.
Memphis Postat 7 maj 2009 Postat 7 maj 2009 (redigerat) Det kan ju vara sĂ„ att man vill ha sin ipod som en extern hĂ„rddisk för back-up lagring av projektfiler, foton och diverse annat.I-landsproblem? Vilka frĂ„gor pĂ„ detta forum Ă€r inte i-landsproblem? Vilka Ă€r ni att bestĂ€mma vilka behov killen har? Jo, okej, tĂ€nkte inte att det skulle finnas de som anvĂ€nder sin Ipod som back-up hĂ„rdisk, man brukar ju ha vanliga externa hĂ„rddiskar till sĂ„nt och Mp3-spelare för att lyssna pĂ„ musik tĂ€nker jag, men okej. Ilandsproblemet-kommentaren hade en gnutta humor i sig ifall det rĂ„kade gĂ„ förbi obemĂ€rkt. Till Ă€mnet dĂ„. Om man spekulerar angĂ„ende Ă€mnet med hĂ€nsyn till utvecklingen av flash-teknologin och Ipods historia: 2001 - 5Gb 2002 - 10Gb 2003 - 20Gb 2004 - 60Gb 2006 - 80Gb 2007 - 160Gb 2009/10 - 200Gb? 300? To be coninued... đ Redigerat 7 maj 2009 av Memphis
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.