Jump to content
Annons

Ny house.


Svänger?  

9 röster

  1. 1. Svänger?

    • Oh yeah!
      0
    • Ja helt klart!
      2
    • Jodå.
      2
    • Nja.
      3
    • Svänger?
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Start

ARTIST/GRUPP: the[PHL]sound

GENRE: House

LÅTLÄNGD: ca 4 minuter

KOMPOSITÖR: Per-Henrik Lind

PRODUCENT: Per-Henrik Lind

EV. MEDVERKANDE: Samplade soulsnubbar

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3@192

STORLEK: 5,8 mb

STATUS: skiss på upplägg, skiss på mix.

LÅTLÄNK: Låten

Jag har pulat med denna houselåt ett tag nu och skruvat å skruvat... nu behöver jag öron som inte är sönderlyssnade som kan ge mig värdefulla tips på mixning och ljudbild.

Ge mig gärna mängder av förslag och tips på hur jag ska få denna ljudbild riktigt bra. Även låten i sig får gärna kommenteras.

Tack på förhand

/Per-Henrik Lind

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker det låter som bas och kick krigar lite - eller så är subbasen lite stor bara.

Dom rasslande ghostgrejerna bidrar inte riktigt till drivet tycker jag, det svänger inte loss ordentligt.

Bäst är det vid 2:30 när ackorden och den breda synten glider in - jäkligt bra tema, upplyftande och ett riktigt hands-in-the-air moment! 😛

Känner inte riktigt som att gitarren i introt hänger ihop med huvudtemat dock.

Du har en stor känsla i låten, ta vara på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter som bas och kick krigar lite - eller så är subbasen lite stor bara.

Dom rasslande ghostgrejerna bidrar inte riktigt till drivet tycker jag, det svänger inte loss ordentligt.

Bäst är det vid 2:30 när ackorden och den breda synten glider in - jäkligt bra tema, upplyftande och ett riktigt hands-in-the-air moment! 😉

Känner inte riktigt som att gitarren i introt hänger ihop med huvudtemat dock.

Du har en stor känsla i låten, ta vara på den.

Tack för lyssningen!

Angående subben så måste jag nog klippa lite i den å lämna plats åt kicken. Jag hör det mer och mer nu.

"Ghostgrejjerna" som du snackar om, jag ska testa att dämpa dom och sänka diskanten lite å dom så kanske dom blir lite mer ambienta och inte så tydliga som dom är nu.

Kul att du gillar "känslan" och än en gång tack för din lyssning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här kan bli bra!

Som ovan så krockar basen o kicken med varandra. Försök o hitta två ljud somm inte ligger i samma frekvens! Gitarren tycker jag är ganska skön! Hitta lite fler riff så du kan växla i låten så kommer det att komma med i temat (se ovan.)

Den här spök grejen som nån nämnde ska du INTE skrota! Du ska skära bort lite bas på den för den gör det til lite grötigt om man får uttrycka sig så...

Har du tänkt dig nån secueceljud... Som bara lägger ett hackigt akord? fylla ut med lite percusion, shaker kanske... nån break... höjning... tänk på folket åpå dansgolvet!!!

Bra jobb bra grund! Lycka till!!!

Redigerat av Polder
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...