Taus Postat 1 maj 2009 Postat 1 maj 2009 Är mkt medveten om att xp32 inte stöder mer än max 4gb (inkl. Switchen) .. Men om jag nu skulle ha 6 gb installerat på mitt MB , skulle det vara sämre än om jag bara hade 4gb ? Skulle det bli nån slags belastning för systemet att ha för mkt ? Eller är det fritt fram att köra på 6gb med ett 32bitars OS ?
Gilbert Postat 1 maj 2009 Postat 1 maj 2009 4 eller 6 Gb spelar ingen roll, du kommer bara att se ca. 3,5 Gb.
Claes Holmerup Postat 1 maj 2009 Postat 1 maj 2009 Det du har för mycket kommer inte att påverka någonting alls, eftersom det ligger utanför adresser som ett 32-bits system kan adressera.
musicpanda88 Postat 4 maj 2009 Postat 4 maj 2009 Det du har för mycket kommer inte att påverka någonting alls, eftersom det ligger utanför adresser som ett 32-bits system kan adressera. Blir att gå 64-bits eller skaffa snabbare RAM. 🙂
valle-89 (oregistrerad) Postat 4 maj 2009 Postat 4 maj 2009 Det du har för mycket kommer inte att påverka någonting alls, eftersom det ligger utanför adresser som ett 32-bits system kan adressera. Men va händer ifall ens cubase inte kan hantera 64 bitars då? Går all prestanda till spillo? (jag har vista 64 bitars o datorkomponenterna stöder även detta OS)
Claes Holmerup Postat 4 maj 2009 Postat 4 maj 2009 Men va händer ifall ens cubase inte kan hantera 64 bitars då?Går all prestanda till spillo? (jag har vista 64 bitars o datorkomponenterna stöder även detta OS) Har du en äldre version av Cubase, så är det förstås bäst att uppgradera, men annars får du köra det i 32-bit mode. HÄR kan du se vilka versioner som kan förväntas fungera. 🙂
valle-89 (oregistrerad) Postat 4 maj 2009 Postat 4 maj 2009 Har du en äldre version av Cubase, så är det förstås bäst att uppgradera, men annars får du köra det i 32-bit mode. HÄR kan du se vilka versioner som kan förväntas fungera. 🙂 Okej! Tack för svar:D Bara en fråga som dök upp: 1.Jag ska nu installera vista ... = 64 bit versionen 2.Sen installerar jag EWQL plugin... = 64 bit versionen 3. När jag sen laddar in dessa vst instrument i Cubase --> 32 bit versionen... Kommer det att dampa o inte låta lr e det bara det att jag inte "tjänar" på att ha bättre grejer?=) /Valle
Claes Holmerup Postat 4 maj 2009 Postat 4 maj 2009 Okej! Tack för svar:D Bara en fråga som dök upp: 1.Jag ska nu installera vista ... = 64 bit versionen 2.Sen installerar jag EWQL plugin... = 64 bit versionen 3. När jag sen laddar in dessa vst instrument i Cubase --> 32 bit versionen... Kommer det att dampa o inte låta lr e det bara det att jag inte "tjänar" på att ha bättre grejer?=) /Valle Ljudet blir det säkert absolut ingen skillnad på, utan det är bara att Cubase inte kan hantera allt minne, eftersom det är en 32-bitsapplikation. Sedan vill det förstås till att du verkligen har drivrutiner till allt som är stabila i 64-bitsmiljö. Många av ljudkortstillverkarna har länge släpat efter med det...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.