Jump to content
Annons

Rider


Linos

Recommended Posts

Tänkte kolla om nån har en rolig rider att dela med sig från något band?

Vore kul o veta va folk får för sig att kräva från dom stackars arrangörerna haha 🙂

Såg BKO:s rider idag. Dom ville ha 12 handukar som skulle vara tvättade men dom var tvungna att vara använda innan och fick inte vara nya 🙂

Jag gillar Radiohead väldigt mkt så skulle gärna vilja se deras turnerings rider av ren nyfikenhet. Så om nån vet var jag kan få tag i den så kan ni ju länka hemsidan elr nåt.

/Linus

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Såg BKO:s rider idag. Dom ville ha 12 handukar som skulle vara tvättade men dom var tvungna att vara använda innan och fick inte vara nya 🙂

Har man någon gång försökt torka sig med en sprillans otvättad frottéhandduk förstår man också varför. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

När Diana Ross skulle spela på Scandinavium för många år sedan blev det liv i Göteborgstidningarna. I hennes rider förekom diverse krav. Ett av dem var att alla utrymmen som hon skulle passera på väg in i Scandinavium ända fram till scenen skulle vara vita. Anledningen skulle visst vara att hon annars kunde komma ur sin mysiga stämning. Det var bild i GP på när målare håll på att färdigställa hennes loge. Jag vill minnas att det var intervju med Tomas Johansson på EMA. Han ville tona ner det här med rider-hysterin. Dock hade GP lyckats komma över andra artisters riders. Jag minns att det var ganska kul läsning. Vågar dock ej ge exempel då jag inte riktigt kommer ihåg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill minnas att någon diva (Maria Carey? Stavas nog inte så heller) ville ha non-stop (godis) men bara en specifik färg. Så någon fick sitta o öppna påsar o sortera ut den rätta färgen... suck o skratt på samma gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...