Noswas Postat 22 april 2009 Postat 22 april 2009 (redigerat) Tjena 🙂 Idag så blev jag lite småirriterad på alla olika trumljud och dyligt som jag hade liggande I SEQen. då tyckte jag att jag var lite smart som la in allihopa i FPCn. Det funkade jätte bra och det var mycket enklare att fixa ett trumbeat tills jag skulle mastra ljuden... hur tusan linkar man de enskilda ljuden till mixern? hoppas ni förstår vad jag menar och kan hjälpa mig 🙂 om det inte går så är det inga större problem, då får jag gå tillbaka till att ha en salig röra. tack på förhand 🙂 Redigerat 22 april 2009 av Noswas
base10 Postat 22 april 2009 Postat 22 april 2009 Som med de andra vst pluggarna, bara att dem finns i själva pluggen och ser lika dan ut men i annan färg. Har inte fl för tillfället så jag kan tyvärr inte visa.
Noswas Postat 22 april 2009 Trådstartare Postat 22 april 2009 Som med de andra vst pluggarna, bara att dem finns i själva pluggen och ser lika dan ut men i annan färg.Har inte fl för tillfället så jag kan tyvärr inte visa. så det finns alltså ett sätt? jag vill linka t.ex. kicken till en egen kanal i mixern om du missförstod frågan.
Tenshie Postat 22 april 2009 Postat 22 april 2009 så det finns alltså ett sätt? jag vill linka t.ex. kicken till en egen kanal i mixern om du missförstod frågan. För varje Pad i FPC kan du ställa in vilken kanal i mixern den ska hamna i. Bara ändra siffran i Output-boxen uppe i höger hörn, så kan du skicka varje pad till olika kanaler 🙂
base10 Postat 22 april 2009 Postat 22 april 2009 För varje Pad i FPC kan du ställa in vilken kanal i mixern den ska hamna i. Bara ändra siffran i Output-boxen uppe i höger hörn, så kan du skicka varje pad till olika kanaler 🙂 Precis, vill också tillägga att om du gör en kanal för FPCn så måste du addera FPCs kanal med output kanalen. Dvs att om du har FPC på kanal 7 i mixern, och ställer in en pad på kanal 1 så hamnar den på kanal 8.
Lonian Postat 24 april 2009 Postat 24 april 2009 (redigerat) Hur fick du ljuden att spelas upp? Jag provade att köra in nya wav filer, då hör man dem när man trycker i fpc padsen, men när man i piano roll klickar ut så är det samma vanliga fpc trummor O_o Edit: aah, hittade det. Var tvungen att ändra midi note Redigerat 24 april 2009 av Lonian
Noswas Postat 25 april 2009 Trådstartare Postat 25 april 2009 tack för svaren 😄 jag ska testa det när jag kommer hem men det låter ju som det kommer funka 😄 då slipper jag röran ändå =D
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.