rockstone Postat 14 april 2009 Postat 14 april 2009 hej jag tänkte köpa en fender stratocaster och funderar på om en american standard är mycket bättre än en higway one? en higway kostar ju bara hälften så mycket så sämre måste dom ju va men....................är det nån som har nån koll?
Beeswax Postat 21 april 2009 Postat 21 april 2009 hej jag tänkte köpa en fender stratocaster och funderar på om en american standard är mycket bättre än en higway one? en higway kostar ju bara hälften så mycket så sämre måste dom ju va men....................är det nån som har nån koll? Det beror helt på hur mycket du kan lägga. Jag hade samma funderingar när jag köpte min fender. Hade i princip bestämt mig för en highway och skulle testa den en sista gång för att sedan köpa den. Då såg jag dock lite avsides i musikaffären att det stod en Fender American Standard HSS. Detta var ett provex som hade stått framme i affären osv så den hade en liten repa på baksidan osv men inga andra defekter. Den var nedsatt runt 3 tusen så jag körde på den istället. Det fanns något hos den som jag inte kände hos Highway one versionen. Den är något tyngre, och halsen är bra mycket bättre och skönare. Men jag vet inte om jag hade köpt den om det inte hade vart för det nedsatta priset. Dom är trots allt ganska lika men jag tycker du ska ta och se över din ekonomi, åk till närmaste musikaffär och testa! Gemför känslan och ljudet osv. Highway one är absolut ingen dålig gitarr men man får ju vad man betalar för 😄
Magpie Postat 22 april 2009 Postat 22 april 2009 Jag gillar verkligen halsen på highway 1 modellen (hw 1 uppgraderades från 2006 och framåt). Den har stora jumboband och är lättspelad. Däremot gillar jag inte mickarna, det stora 70-tals huvudet, samt att kroppen har tunn tråkig nitrolack. Inte finns den i mina favoritfärger heller. Det är absolut ingen dålig gitarr, men inte i min smak. Många tycker den är hur bra som helst. Här är två (av många) trådar på fenderforumet där de jämför Am standards vs Highway one: http://www.fenderforum.com/forum.html?db=&...8-07-0609:28:53 http://www.fenderforum.com/forum.html?db=&...8-04-1700:15:44
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.