Jump to content
Annons

Spotify - hur fungerar ersÀttningen?


Drake

Recommended Posts

Annons

Om jag inte minns fel sÄ Àr det inte riktigt klart Àn hur artisterna ska fÄ betalt, sÄ just nu gÄr pengarna direkt till bolagen. De artister som har egna bolag dÀremot fÄr ju pengarna direkt. Jag antar att det Àr precis som du sÀger att man fÄr betalt för antalet lyssningar och lyssnare (observera skillnaden).

Jag kan ha fel men jag har för mig att det Àr sÄ.

.Viktor

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

3000? 😄

Ah. Royen lÀnkade till trÄdar med sammanlagt runt 3000 inlÀgg ovan.

Hursomhelst, den centrala frÄgan hur mycket Artisterna faktiskt fÄr Àr uppenbarligen fortfarande obesvarad. Spotify sjÀlva har avtalad tystnadsplikt (för sig sjÀlva), skivbolagen verkar inte vilja sÀga sÄ mycket mer, och artisterna Àr vÀl för fulla och höga för att veta nÄgot, sÄdÀr som artister Àr.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...
Vet ni storlek pÄ ersÀttningen bolaget fÄr frÄn spotify?

Enligt distributören Recordunion sÄ Àr detta inte offentligt, men bekrÀftar att de betalar ut royalties till artisterna för spelningar pÄ Spotify. Inga mer detaljer Àn sÄ för tillfÀllet. Jag gissar att det finns ett avtal med Stim ocksÄ för upphovsmÀnnen, men har inte kollat upp det Àn.

Jag har för övrigt skrivit om hur man fÄr upp sin musik pÄ Spotify, om ni inte kÀnner till det redan.

Redigerat av Blindmen
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...