Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

NÀr jag kollade ifall den utmÀrkte pluggtillverkaren Massey kommit med nÄgot nytt hittade jag ett antal smÄ verktyg som kallades för Massey Tools. Man fÄr klicka pÄ ABOUT och sen PRO TOOLS PLUG-INS

Levererar naturligtvis en direktlĂ€nk sĂ„ att ni inte sliter pĂ„ musen i onödan ! 😉

Massey Tools

pluggen "Talkback" Àr guld vÀrd. Eftersom jag Ànnu inte bestÀmt mig för vilken Talkbackstation jag skall köpa sÄ har jag helt enkelt kopplat in en mic pÄ en auxkanal för att kunna prata med musikerna. Det Àr ju bara det att man glömmer ju att stÀnga av den hela tiden. TALKBACK-pluggen lÀgger man helt enkelt pÄ den kanalen och sÄ fort man trycker pÄ PLAY eller REC sÄ mute:as den auxen... otroligt smidigt.

tb.jpg

SLACKER har jag inte testat Ànnu men verkar vara en smart autobackupfunktion.... Har en Autobackup idag med ett MAC-program som en gÄng om dagen backar upp allt den en annan hÄrddisk men denna Àr kanske Ànnu smartare eftersom den kopierar direkt efter man spelat in nÄgot nytt.

Har ni inte testat MASSEYS andra pluggar (som gÄr att anvÀnda gratis i en enklare version) sÄ bör ni göra det. De Àr riktigt bra

Massey Plugins

Annons
maart (oregistrerad)
Postat

Har laddat hem dom nu och ska prova imorgon nĂ€r jag kommer hem till mitt kĂ€ra Pro Tools-system 😄

Postat (redigerat)

Man fÄr ju tÀnka pÄ att komma ihÄg instÀllningarna eftersom de resettas nÀr man startar om ett projekt. Annars tycker jag deras gratispluggar Àr riktigt anvÀndbara.

edit: fast den du lÀnkade till verkar inte ha den begrÀnsningen.

Redigerat av Apep

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.