Jump to content
Annons

Värt att köpa gammal mixer?


Burn

Recommended Posts

Hittade en gammal risig mixer på ett loppis för 120 euro. Reglar och rattar verkade vara i ganska dåligt skick, knappast värt att låta repareras. Jag har ju ingen användning för en livemixer , men tänkte att man kunde använda bara preamparna och ta ut signalen via send/return.

Tror ni det är värt att köpa?

16 preampar för 1300 kronor låter väl billigt? Man kanske vill spela in trummor nån dag... 😱

såhär ser den ut ungefär

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja, det är alltså samma mixer som i länken, fast sextonkanalsversionen, dvs MTR. Gissningsvis från 80-talet.

Med mitt nuvarande ljudkort skulle jag inte få in fler än sex kanaler, och skulle isåfall behöva köpa nytt ljudkort eller nån AD-omvandlare om alla kanaler ska in i datorn.

Det som jag undrar är om nån kan säga nåt om kvalitetsnivån på preampar i dylika gamla mixrar?

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag tror nästan att det är bättre att lägga pengarna på en Behringer preamp.

Jag vet inte vad MTR är för fabrikat och därför gissar jag att det inte är någon höjdare.

Grejerna börjar också bli gamla och det känns inte som det är värt några pengar att renovera den där mixern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...