Ollart Postat 5 april 2009 Postat 5 april 2009 Tja, Jag var inne på forumet och kollade runt i lite topics, så kom jag över denna länk - http://meadows.se/. Nån här på forumet som är artisten, dock vet jag inte vem. Aja, hursomhelst ville jag bara säga att det är helt jävla otrolig musik! Tack!<3 Oliver
Tophe Postat 5 april 2009 Postat 5 april 2009 Kul! Det är jag och en kompis som är skyldiga. Tack för uppmuntran... platta ska släppas i höst, om allt går som vi vill.
Ollart Postat 5 april 2009 Trådstartare Postat 5 april 2009 Kul!Det är jag och en kompis som är skyldiga. Tack för uppmuntran... platta ska släppas i höst, om allt går som vi vill. Najs. Jag tycker det låter riktigt smooth. Lägg gärna in nåt inlägg forum när den är ute. Låten som finns på meadows.se, hur har ni gjort den egentligen?😛
Tophe Postat 5 april 2009 Postat 5 april 2009 (redigerat) Kul att du gillar det! Låten på hemsidan är nåt slags embryo till en låt som troligtvis endast kommer finnas på webben... Jag spelade först in Rhodes-pianot (Har ett härligt Mark II som står och glänser bredvid mig) Det brusiga soundet är från en gammal Juno-60, en analog Roland-synt. Drog ner oscillatorerna och kör nästan bara brus genom arpeggiatorn (som går snabbt upp och ner i tre oktaver), då uppstod en svepande ton. Sedan styr jag ett VCF-filter med mod-spaken. Synten är gammal och skrapig så man kan få fram riktigt sköna ljud när man kör pressar den lite. Tror det ligger lite halvprogrammerade trummor med... Det är verkligen otroligt härligt att spela på riktiga gamla grejer, även om det säkert finns pluggar som låter snyggare än vårt gamla Rhodes. Men basen på detta pianot går inte av för hackor! Har inga effekter på, bara rakt in i ljudkortet. Redigerat 5 april 2009 av Tophe
cborg Postat 27 september 2009 Postat 27 september 2009 (redigerat) Hey Tophe! Nu är kanske min musiksmak inte den mest kommersiella (och väldigt blandad!) men lite fler lyssningar borde ni väl ändå ha på youtube! Är det bara jag som tycker det är jäkligt bra? Gillade Archer och arret på från Jam i Örebro var ju döskönt! Hoppas ni spelar in något liknande på plattan eller på nån "extended" release. Och vi borde få lite fler länkar här! Säg till när det är på gång. 😊 mvh edit: Ibland gör ett glömt inte all skillnad ..... klura på den Redigerat 27 september 2009 av cborg
Tophe Postat 11 januari 2010 Postat 11 januari 2010 Hey Tophe! Nu är kanske min musiksmak inte den mest kommersiella (och väldigt blandad!) men lite fler lyssningar borde ni väl ändå ha på youtube! Är det bara jag som tycker det är jäkligt bra? Gillade Archer och arret på från Jam i Örebro var ju döskönt! Hoppas ni spelar in något liknande på plattan eller på nån "extended" release. Och vi borde få lite fler länkar här! Säg till när det är på gång. 😄 mvh edit: Ibland gör ett glömt inte all skillnad ..... klura på den Oj, har missat ditt inlägg totalt! Är ju flera månader sedan. Känns ju grymt nonchigt att jag inte har svarat. Tack så mycket för de vänliga orden! Vi lägger det sista på en EP nu. Den släpps i början av Mars. Bland annat kommer Water med på den, i samma arr som vi spelade på Jam fast ganska mycket större... med stråkkvartett och lite bleckblås. Den kommer med på albumet också men i en annan längre version. Klurade på din edit... men jag klurar inte ut det.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.