Hammet91 Postat 30 mars 2009 Postat 30 mars 2009 (redigerat) Hej alla glada gitarrfantaster.. đ har under en tid funderat pĂ„ en nĂ„golunda bra förstĂ€rkare. Jag spelar metal/hĂ„rdrock till kanske lite Ă€ldre rock som the cult/alice cooper mm. Jag har med lite efterforskning letat upp line 6 flextone 3 förstĂ€rkare som verkar kunna fungera. vi har en sĂ„dan i skolan och dĂ„ tycker ja den levererade ett mycket fint cleanljud och en brutal dist. frĂ„gan Ă€r om man kan fĂ„ ut det dĂ€r trashljudet vi hörde i metallicas seek and destroy och i panteras cemetary gates? med andra ord, kommer denna förstĂ€rkare kunna fĂ„ ett sĂ„ pass bra ljud med de rĂ€tta istĂ€llningarna? (för dig som inte orkade lĂ€sa) jag undrar om denna lĂ„da kommer fĂ„ fram ett bra distljud för band som metallica/bullet for my valentine men samtidigt ocksĂ„ kunna lira lite lĂ„tar med band som ac/dc, alice in chains? ni som eventuellt Ă€ger en, Ă€r det mycket skillnad pĂ„ vanliga varianten, plus och xl ? ljudmĂ€ssigt alltsĂ„. har en budget pĂ„ 6-7000 om detta skulle visa sig vara att kasta pengar Ă„t skogen. mvh đ Redigerat 30 mars 2009 av Hammet91
Hellpig Postat 30 mars 2009 Postat 30 mars 2009 Jag har haft en sĂ„dan och jag var ganska nöjd med den men jag skulle nog sĂ€ga att den inte riktigt levererade nĂ€r det riktigt trashigt ljud... snarare sagt skulle jag nog tillstĂ„ att det Ă€r en vĂ€ldigt bra allround-stĂ€rkare o eftersom jag lirade i ett coverband dĂ„, sĂ„ var den perfekt. Ă andra sidan; nĂ„gon som Ă€r duktigare pĂ„ att skruva ljud Ă€n mig (=lat) kanske kan fĂ„ till det. Dessutom var den inte sĂ„ het nĂ€r man skruvade upp volymen, den lĂ€t betydligt bĂ€ttre pĂ„ lĂ„ga volymer. Det kommer sĂ€kert nĂ„gon efter mig som kan rekommendera andra men ta dig en titt pĂ„ Vox Valvetronics serie, den har jag sjĂ€lv funderat pĂ„ men dock inte testat Ă€nnu. Fast Vox Ă€r vĂ€l kanske inte direkt = Metallica o Pantera. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.