Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Hej alla glada gitarrfantaster.. 😄

har under en tid funderat pÄ en nÄgolunda bra förstÀrkare. Jag spelar metal/hÄrdrock till kanske lite Àldre rock som the cult/alice cooper mm.

Jag har med lite efterforskning letat upp line 6 flextone 3 förstÀrkare som verkar kunna fungera. vi har en sÄdan i skolan och dÄ tycker ja den levererade ett mycket fint cleanljud och en brutal dist. frÄgan Àr om man kan fÄ ut det dÀr trashljudet vi hörde i metallicas seek and destroy och i panteras cemetary gates?

med andra ord, kommer denna förstÀrkare kunna fÄ ett sÄ pass bra ljud med de rÀtta istÀllningarna?

(för dig som inte orkade lÀsa) jag undrar om denna lÄda kommer fÄ fram ett bra distljud för band som metallica/bullet for my valentine men samtidigt ocksÄ kunna lira lite lÄtar med band som ac/dc, alice in chains? ni som eventuellt Àger en, Àr det mycket skillnad pÄ vanliga varianten, plus och xl ? ljudmÀssigt alltsÄ.

har en budget pÄ 6-7000 om detta skulle visa sig vara att kasta pengar Ät skogen.

mvh 😄

Edited by Hammet91
Annons
Posted

Jag har haft en sĂ„dan och jag var ganska nöjd med den men jag skulle nog sĂ€ga att den inte riktigt levererade nĂ€r det riktigt trashigt ljud... snarare sagt skulle jag nog tillstĂ„ att det Ă€r en vĂ€ldigt bra allround-stĂ€rkare o eftersom jag lirade i ett coverband dĂ„, sĂ„ var den perfekt. Å andra sidan; nĂ„gon som Ă€r duktigare pĂ„ att skruva ljud Ă€n mig (=lat) kanske kan fĂ„ till det. Dessutom var den inte sĂ„ het nĂ€r man skruvade upp volymen, den lĂ€t betydligt bĂ€ttre pĂ„ lĂ„ga volymer. Det kommer sĂ€kert nĂ„gon efter mig som kan rekommendera andra men ta dig en titt pĂ„ Vox Valvetronics serie, den har jag sjĂ€lv funderat pĂ„ men dock inte testat Ă€nnu. Fast Vox Ă€r vĂ€l kanske inte direkt = Metallica o Pantera. 😄